Elfa Distrelec

Ny chef för Elfa Distrelecs Partnerprogram och Exportaktiviteter

Pressmeddelande   •   Aug 09, 2012 08:06 CEST

Elfa Distrelec AB har anställt Ausra Vaisvilaite som chef för funktionen.
Hon börjar sin tjänst den 15 augusti och kommer vara baserad i Veddesta.

Ausra är 34 år gammal, ursprungligen från Litauen men hon har arbetat de senaste fem åren i Ukraina som chef för ett resurscenter på ett danskt IT-företag. Hon har en kandidatexamen i internationell företagsekonomi och en magisterexamen i internationell handel, båda från universitetet i Vilnius. Hon talar flytande engelska, ryska, ukrainska och litauiska. Ausra kommer att rapportera till försäljningsdirektör Cai Essén.

För ytterligare information, kontakta:
Cai Essén, försäljningsdirektör Elfa Distrelec AB
Telefon: 08-580 942 64
Mobiltelefon: 070-57 220 00
E-post: cai.essen@elfa.se

Elfa Distrelec har mer än 60 års erfarenhet av elektronikdistribution. Konceptet med enkla beställningar och snabba och säkra leveranser, kombinerat med aktiv sortimentsutveckling och omfattande teknisk rådgivning, har gjort företaget till en av norra Europas största katalogdistributörer av elektronik.
Elfa Distrelec ägs av den schweiziska industrikoncernen Dätwyler. Vår verksamhet finns i Sverige, Norge, Danmark, Finland, Polen, Estland, Lettland, Litauen och Ukraina. I ytterligare ett tiotal europeiska länder representeras ELFA av ett nät av återförsäljare.