Stora Enso AB

Ny chef för Papyrus

Pressmeddelande   •   Aug 06, 2003 12:18 CEST

Mats Nordlander har utsetts till Executive Vice President för Stora Ensos grossistdivision och verkställande direktör för Papyrus, från och med den 1 september 2003. Han efterträder Sven Rosman, som går i pension. Mats Nordlander kommer att ingå i Stora Enso-koncernens ledningsgrupp och rapportera till Kai Korhonen, Senior Executive Vice President och chef för produktområde Papper.

Mats Nordlander (42) är för närvarande Vice President Marketing & Sales, Stora Enso Fine Paper. Han anställdes i koncernen 1994.

För ytterligare information, v g kontakta:
Kai Korhonen, Senior Executive Vice President, produktområde Papper
tel +44 7990 665048
Mats Nordlander, Executive Vice President, Stora Enso Merchants/Papyrus
tel +44 7810 813 148
Kari Vainio, Executive Vice President, Corporate Communications
tel +44 7799 348197

Stora Enso is an integrated paper, packaging and forest products company producing publication and fine papers, packaging boards and wood products, areas in which the Group is a global market leader. Stora Enso sales totalled EUR 12.8 billion in 2002. The Group has some 42 500 employees in more than 40 countries in five continents and about 15 million tonnes of paper and board annual production capacity. Stora Enso's shares are listed in Helsinki, Stockholm and New York. Stora Enso Oyj Business ID 1039050-8