Swedbank

Ny chef för region Stockholm utsedd

Pressmeddelande   •   Feb 16, 2010 08:41 CET

Björn Elfstrand har utsetts till ny chef för region Stockholm. Björn är idag CFO och stabschef för Svensk Bankrörelse och har en lång erfarenhet av den svenska bankmarknaden. Han har under flera år haft en rad ledande befattningar inom Swedbanks svenska bankverksamhet, bland annat som Chef Privatmarknad och Chef Betalningar.
- Björn Elfstrand har en gedigen kunskap om den svenska bankmarknaden generellt och i synnerhet om Swedbanks kontorsrörelse. Han kommer i sin nya roll på ett mycket konkret sätt kunna använda sina kunskaper från de positioner han tidigare haft inom Swedbank, säger Kjell Hedman

Björn Elfstrand tillträder sin nya tjänst 1 april. Han efterträder Magnus Gagner-Geeber, som utsetts till chef för Large Corporates inom det nya affärsområdet Large Corporates & Institutions.

För ytterligare information:
Kjell Hedman, chef Svensk Bankrörelse, Swedbank, tfn: 08-585 912 21
Peter Borsos, kommunikationschef, Svensk bankrörelse, Swedbank, tfn: 070-317 68 00
Swedbanks vision är att vara den ledande finansiella institutionen på de marknader vi är verksamma. Swedbank har totalt ca 9,5 miljoner privatkunder och ca 550 000 företagskunder med 381 kontor i Sverige, 226 kontor i de baltiska länderna samt 156 kontor i Ukraina. Koncernen har även verksamhet i Helsingfors, Kaliningrad, Köpenhamn, Luxemburg, Moskva, New York, Oslo, Shanghai, S:t Petersburg och Tokyo. Per den 31 december 2009 uppgick balansomslutningen till 1 795 miljarder kronor och antalet anställda var cirka 19 000. Läs mer om Swedbank på www.swedbank.se