Trio AB

Ny chef för Trio Enterprise Division

Pressmeddelande   •   Sep 03, 2003 10:21 CEST

Michael Stubbing har blivit utsedd till chef för Trio Enterprise Divison som utvecklar och säljer växelansluten programvara som ökar effektiviteten och kundservicen i företag.

Michael Stubbing har mer än 20 års erfarenhet från IT-branschen och kommer senast från Telelogic där han arbetat som Global Client Executive. Dessförinnan har han arbetat på IBM där han haft ett flertal ledande befattningar bland annat som ansvarig för E-business och Systems Integration inom IBM Global Services samt Country Manager för IBM Insurance Sector.

"Michaels långa erfarenhet inom IT och telekom där han framgångsrikt arbetat såväl nationellt som internationellt kommer att stärka Trio i bolagets expansion. Det känns därför mycket tillfredsställande att Michael kommer in i Trios ledningsgrupp", säger Sverker Hannervall, VD för Trio.

Trio Enterprise Division erbjuder Trio PresentOffice som innefattar integrerad telefoni och avancerad samtals- och meddelandehantering samt Objecta TeleVoice som innefattar lösningar för kundtjänstsystem såsom flexibla call och contact center, interaktiva talsvarssystem och taligenkänning.

För ytterligare information kontakta:
Sverker Hannervall, VD, telefon 0730-66 88 23

Om Trio
Trio är ett telekommunikationsföretag som utvecklar system för samtalshantering i företag. Med dessa ökar den interna effektiviteten och förbättras kundservicen. Ca 2 000 system har levererats i Norden till främst stora och medelstora företag. Bland kunderna märks fem ledande nordiska mobiloperatörer. Trio har verksamhet i Sverige, Finland, Norge och Danmark inom två divisioner. Trio Mobile Office Division erbjuder produkter inom Trio Mobile Office som innefattar en fullständig övergång från fast till mobil telefoni. Abonneras som en tjänst från mobiloperatörer och kan även ingå som en del i Trios integrerade telefoni. Trio Enterprise Division erbjuder Trio PresentOffice som innefattar integrerad telefoni och avancerad samtals- och meddelandehantering samt Objecta TeleVoice som innefattar lösningar för kundtjänstsystem som flexibla call och contact center, interaktiva talsvarssystem och taligenkänning. Trioaktien är noterad på Stockholmsbörsens O-lista. Mer information finns på: www.trio.com