Cbiz

Ny distributör för SCALEXTRIC i Sverige och Norge

Pressmeddelande   •   Apr 16, 2009 10:31 CEST

Vi kommer lägga stor kraft på att stärka varumärket ytterligare, detta genom att framförallt lagerföra fullt sortiment med extra stort fokus på bilar, delar och tillbehör. Med nya tekniska innovationer och samlarbilar tilltalar man både leksakshandeln och hobbyhandeln. Vårt avtal har redan trätt i kraft och de första leveranserna är redan på väg till oss.

Vi är riktigt nöjda att få bekräfta Cbiz Partner AB som distributör för Scelextric i Sverige och Norge. För att bygga vidare på varumärket och Scalextrics styrka, är vi övertygade om att arbeta nära tillsammans som partnes är lösningen. Vårt gemansamma mål är att erbjuda marknaden hela Scalextrics sortiment. Vi kan nu stödja våra kunder med professionel teknisk support och marknadsföring.

Jackie Fisher, International Sales Manager

Då vi vuxit till att bli Sveriges största leverantör av RC produkter känns det som ett naturligt steg att lyfta in SCALEXTRIC i vår produktportfölj. Vi har en stark organisation för både Norge och Sverige där vi hanterar produkter, support, reservdelar och marknadsföring. Vi är glada över detta förtroende och har redan fått mycket positiva reaktioner från marknaden.

Johan Carlzon, Ägare Cbiz Partner AB