StroedeRalton

Ny divisionsdirektör för InterMail Kommunikation

Pressmeddelande   •   Feb 01, 2010 12:53 CET

Ray Andersson har IT-styrka och erfarenhet av lösningar i mediebranschen

Ray Andersson kommer närmast från Bonnier Magazine Data, där han arbetat som VD.

Hans kunskap och erfarenheter av ett stort mediebolag med stora automatiska kundlösningar kompletterar InterMails verksamhet på ett mycket bra sätt. Ray Andersson har även erfarenhet från stora verksamheter som Logica, unisys och Framfab.

-       Ray Andersson har de egenskaper vi har letat efter för att utveckla Kommunikationsdivisionen vidare. Han har en stor förståelse för vår marknad och dynamiken kring våra produkter och tjänster, förklarar Flemming Breinholt, CEO InterMail.

Sedan den 1 januari 2009 samlar InterMail A/S sin totala verksamhet inom två segment: Kuvert och Kommunikation. InterMail Kommunikation består av StroedeRalton AB och Lettershop Mailservice A/S.

Området Kommunikation är inne i en spännande fas, med ökad efterfrågan på lösningar som underlättar för tätare och mer intelligent kundkommunikation, vilket i sig är en förutsättning för företagens lojalitetsarbete och framgång. Med samarbetet mellan det danska Lettershop Mailservice och svenska StroedeRalton skapas möjligheter för kunderna att verka på hela den nordiska marknaden.

Flemming Breinholt, VD InterMail A/S

Tfn: +45 3966 0922

e-post: flemming.breinholt@intermail.dk

Läs mer om StroedeRalton och InterMail på www.stroederalton.se och www.intermail.dk

InterMail A/S främsta uppgifter är utveckling och drift av lösningar för exekvering av direkt marknadskommunikation samt utveckling och produktion av kompletta utskickskoncept – från standardkuvert till avancerade utskickslösningar. InterMail finns i Danmark, Sverige, Finland, Norge och har ca 550 anställda. Division Kommunikation består av svenska StroedeRalton AB och danska Lettershop Mailservice.

StroedeRalton AB är ett av Sveriges största företag inom Relations- och Direktmarknadsföring, med produkter och tjänster för effektiv och lönsam kundkommunikation. StroedeRalton hanterar idag några av Sveriges största kundklubbar med Relation Plus®, ett egenutvecklat system för effektiv kundkommunikation och lojalitetsprogram. Företaget finns i Stockholm, Göteborg, Kungsbacka och Helsingborg. Bland kunderna finns KappAhl, Intersport AB, Åhlénsklubben och Retail and Brands (JC, Polarn och Pyrets m fl).

Lettershop Mailservice A/S  är en ledande leverantör av kommunikationslösningar och fulfilment i Skandinavien. Massutskick och kundunika lösningar för kundrelationer och kundkommunikation. Det egenutvecklade systemet ”Let system” avlastar ett 40-tal stora danska företags fakturahantering. Lettershop Mailservice hanterar varje år fler än 350 miljoner fysiska försändelser, men även e-post och SMS.