Beriksson

Ny ekologisk choklad med inspiration från Roald Dahls förunderliga värld

Pressmeddelande   •   Sep 13, 2016 18:51 CEST

Rococo lanserar nu en serie chokladkakor direkt inspirerade av Roald Dahls förunderliga sagovärld

Kalle och Chokladfabriken behöver nog ingen närmre introduktion för varken chokladälskare eller Roald Dahl-fans, men visste du att det även var han som skrev Fantastic Mr Fox? Och dessutom var den populära 80-tals filmen Gremlins inspirerad av Roald Dahls bok med samma namn.

Chantal Coady som grundade Rococo 1987, nämner alltid 1800-tals stilen Rococo och just Kalle och Chokladfabriken som stora inspirationskällor då hon startade sitt chokladföretag (det och att hon var så trött på fantasilös choklad av låg kvalitet). Därför är det heller inte särskilt överraskande att hon nu har skapat choklad som direkt har inspirerats av författarens förunderliga och älskade sagor.

De tre chokladkakorna som inom kort kommer att landa i Sverige är:

• George´s Marvellous Medicine, som är en vit krämig ekologisk choklad med lakrits, fänkål och många andra spännande ingredienser. (chokladen är inspirerad av boken med samma namn, läs mer om den här.
  • Bean´s Cider, är en krämig ekologisk mjölkchoklad med syrlig och frisk äpplesmak. (denna kaka är inspirerad av sagan Fantastic Mr Fox: läs mer om den här.
  • Perfectly Normal Milk Chocolate, En krämig ekologisk mjölkchoklad som innehåller kakao från Rococos egna kakaoplantage på Granada (chokladen är inspirerad av sagan "The Witches”, läs mer om den här

Rococos chokladkakor med inspiration från Roald Dahls värld väger 70 gram och kostar cirka 75-90 kronor i butik. Chokladen kommer finnas hos återförsäljare som erbjuder choklad av högre kvalitet. Chokladen lanseras under oktober.

Läs mer här. Finn dina pressbilder genom att klicka här. Lista på återförsäljare finner du här. Vill du läsa fler av våra pressreleaser, klicka här. Har du frågor får du gärna mejla mig eller ring mig på tel: +46703883534.

Beriksson är ett västsvenskt familjeföretag med säte i Trollhättan. Vi importerar och distribuerar gourmetprodukter från Italien, Frankrike, Ecuador, Schweiz, England och Vietnam och vi distribuerar även lokala svenska produkter. Vi levererar noga utvalda gourmetprodukter från områden där de mest delikata råvarorna odlas och kunskapen att förädla dem är stor.