Beriksson

Ny ekologisk glögg- och pepparkakschoklad från Rococo Chocolates

Pressmeddelande   •   Okt 11, 2018 12:49 CEST

Rococos ekologiska julchokladserie

Chantal Coady startade Rococo Chocolates i London 1983 eftersom hon tyckte att kvaliteten hos befintlig choklad var alldeles för låg och att det var så få spännande chokladsmaker. Hon tog med sig sin vurm för konststilen Rococo och hennes förkärlek för Kalle och Chokladfabriken och skapade Rococo Chocolates. Chantal Coady har sedan dess fått pris av självaste drottning av England för hennes insats för Chokladengland, hon har vunnit många priser runtom i världen och faktum är att det dessutom sägs att hon är inspirationskällan till karaktären som skapar choklad i filmen Chocolat.

Nu inspirerar Chantal och Rococo Chocolates oss i vinter med tre juliga chokladupplevelser:

Gingerbread Spice

En krämig mjölkchoklad med utsökt pepparkaksarom från kanel, mustkotnöt och apelsin som tar dig tillbaka till dina fina barndoms-jullminnen.

Cinnamon Spice & Zest
´En krämig mjölkchoklad med kanel, muskot, pomerans och stjärnanis som får en frisk citrustouch av apelsin. Det här är väl hur varje jul borde smaka?

Mulled Wine

En mörk choklad som ger känslan av en varm kopp med kryddig glögg på en kall vinterkväll. Mörk choklad med kanel, kryddnejlika, apelsinzest och stjärnanis. Mulled wine skiljer sig något från glögg om man ser till hur det serveras och vilka kryddor man traditionellt använder men idag experimenteras det så mycket med smaker och recepten är så snarlika så vi väljer att kalla denna choklad för glögg-choklad.

Rococos julchoklad väger 70 gram och kostar cirka 79-85 kronor. Rococo Chocolates finns i välsorterade butiker som erbjuder kvalitetschoklad. För att se listan på återförsäljare för Rococo, klicka här.

Läs mer här. Pressbilder hittar du här. Har du frågor får du gärna mejla mig. eller ring mig på tel: +46703883534. Läs våra tidigare pressreleaser här. Håll koll på senaste nyheterna från Beriksson på Instagram, här och Facebook, här.

Beriksson är ett västsvenskt familjeföretag med säte i Trollhättan. Vi importerar och distribuerar gourmetprodukter från Italien, Frankrike, Ecuador, Schweiz, England och Vietnam och vi distribuerar även lokala svenska produkter. Vi levererar noga utvalda gourmetprodukter från områden där de mest delikata råvarorna odlas och kunskapen att förädla dem är stor.