Alfombra Roja

Ny ekologisk leverantör till Sverige!

Pressmeddelande   •   Nov 23, 2011 09:16 CET

Representanter för spanska ekologiska produkter har precis gästat Sverige med sina väskor fyllda av spännande och färgstarka produkter, goda viner, prisstarka konserver och mycket annat. Tillsammans med oss på Alfombra Roja har de besökt importörer, grossister och varuhus där intresset varit stort för deras smakupplevelser från den spanska solen. Intresset för det ekologiska växer hela tiden i Sverige och vi är glada över att ännu en gång kunna välkomna bra produkter till rimliga priser från Spanien och bidra både till nöjda konsumenter som ett ökande ekonomiskt utbyte mellan våra länder. Bland annat har Coop visat ett stort intresse för produkterna och vi hoppas på ett givande samarbete.

Alfombra Roja (den röda mattan) har alltid som mål att öka utbytet av varor, tjänster, människor, idéer, kulturella upplevelser och glädje mellan Sverige och Spanien. Vi har nyligen arbetat med att lansera svenska Bric-a-brac i Spanien och ekologiska byggare på solkusten i Sverige. Under hösten har vi varit i Valencia med ett kommunalt bostadsbolag och i Sverige med utbytesstudenter från flera europeiska länder. Det vi gör löser inte den globala finansmarknadens problem men det bygger ekonomiska och mänskliga broar som bidrar till utveckling och förnyelse. I det vi gör fokuserar vi alltid på att arbeta med ekologiska och rättviseuppfyllande produkter, att jobba med hög kvalitet på produktsidan likväl som på tjänstesidan. Alfombra Roja söker alltid de energisparande lösningarna och de miljövänliga alternativen – det bästa av det bästa för en hållbar framtid!

Alfombra Roja förenar rollerna som affärskonsult, DMC
(destination management consultant) och eventbyrå.

”Alfombra Roja” är spanska och betyder ”Röda Mattan” och är en symbol
för alla de förberedelser som görs.

Vi erbjuder affärstjänster, besökarservice i Sverige och
studieresor till Spanien, arrangemang av events.