Gunnebo AB

Ny Ekonomi- och Finansdirektör till Gunnebo Industrier AB

Pressmeddelande   •   Mar 17, 2006 10:04 CET

Gunnebo Industrier har anställt Tor Hansen, idag Ekonomi- och Finansdirektör på Axenti, som ny Ekonomi- och Finansdirektör.

Tor Hansen kommer att efterträda Per Olin och tillträder sin nya tjänst den 1 juni 2006. Per Olin kommer under sommaren att gå i pension, vilket är kommunicerat sedan tidigare.

Tor Hansen arbetar idag som Ekonomi- och Finansdirektör, samt som tillförordnad VD på Axenti Holding AB. Tor Hansen är civilekonom och har mångårig erfarenhet från likartade ledande befattningar såsom Ekonomidirektörstjänster hos Danzas Intercontinental och Elajokoncernen.

"Vi är mycket glada över att ha kunnat knyta Tor Hansen till Gunnebo Industrier. Han har gedigen erfarenhet, vilket gör övergången från Per Olin smidig”, säger Christer Lenner, VD och Koncernchef på Gunnebo Industrier.

"Jag ser fram emot att börja på Gunnebo Industrier. Företaget har en stark industriell tradition och en väldigt intressant position på marknaden som ett åternoterat bolag på Stockholmsbörsen med bra vind i seglen”, säger Tor Hansen.

Gunnebo Industrier AB (publ)

För ytterligare information, vänligen kontakta:
Christer Lenner, VD och Koncernchef Gunnebo Industrier AB, tel. 0490-89 111, mobil 0705-91 03 05
Tor Hansen, mobil 0706-72 88 94
Johan Holmqvist, Informationschef Gunnebo Industrier AB, tel. 0490-89 310, mobil 0703-38 93 10,
eller e-post johan.holmqvist@gunneboindustries.com

Gunnebo Industrier AB är en internationell verkstadskoncern med verksamhet i 13 länder och med ett 50-tal större distributörer/agenter på global basis. Verksamheten omfattar utveckling, tillverkning och marknadsföring av kätting- och lyftkomponenter, fästsystem för byggindustrin, block/system för tunga lyft, slirskydd och teleskopiska stegar. Verksamheten är indelad i tre affärsområden; Fastening, Lifting, och Technical Products (omfattar affärsenheterna Blocks, Non Skid och Telescopics). Gunnebo Industrier arbetar med välkända produkter i etablerade marknadssegment och är ledande inom respektive produkt och/eller marknadsområde. Omsättningen är på årsbasis 1,5 miljarder kronor och koncernen har cirka 1200 medarbetare.