Universal Music Sweden

NY EP FRÅN LABYRINT UTE NU - MED NYA SINGELN "BRODER DEL 2" SOM GÄSTAS AV NÄSTAN HELA REGGAE-SVERIGE

Pressmeddelande   •   Okt 26, 2012 13:53 CEST

Ortens favoriter - hiphop/reggae kvartetten Labyrint från Uppsala - släpper idag sitt första nya material sedan debutalbumet "Labababa..." som landade för snart ett år sen.

EPn "Broder" innehåller totalt 5 nya spår, däribland "Broder del 2", uppföljaren till låten "Broder" från debutalbumet, där de samlar nästan hela den svenska reggae-eliten som gäster. Kapten Röd, Syster Sol, General Knas, Dani M, Chords, Briz, RasDaniel, Rootbound Williams, Essa Cham, Slag från hjärtat, Donny Dread och Amsie Brown (som även medverkade på första delen) samsas alla bakom mikrofonen.

"Broder" EPn innehåller även en uppföljare på albumspåret "Vill ha dig", producerat av Chords och kallat "Jag vill fortfarande ha dig" samt ytterligare tre nya låtar producerade i tur och ordning av Labyrints egen Sai, Masse från The Salazar Brothers och och Chords

Se videon till "Broder Del 2" här: http://www.youtube.com/watch?v=jP6n_dJGzUM&feature=youtu.be

Spotify: Labyrint – Broder

ITunes: https://itunes.apple.com/se/album/broder-ep/id572961583

Svenska inspelningar är en del av Universal Music, som är Sveriges och världens ledande musikbolag med representation i hela 71 länder. Universal Music i Sverige är helägda av Universal Music Group. Under huvudetiketten återfinns en mängd framgångsrika, klassiska skivmärken som bl.a. Motown, Interscope, Stockholm Records, Def Jam, Polar, Verve och Deutsche Grammophone.