HAL Information AB

Ny fabulös ebok "Beatrice Takes A Trip"

Pressmeddelande   •   Sep 17, 2014 10:22 CEST

Vladimir Oravsky och Posiphone förlag släpper nu eboken "Beatrice Takes A Trip". BEATRICE är en gatukatt som har överlevt många år i en storstad under ofta mödosamma förhållanden. Under hennes ständiga sökande efter föda och skydd har hon sett det mesta av det som finns att se och har därigenom blivit en klyftig observatör av inte minst människorna.

Ehuru ”Beatrice Takes A Trip” ingår i en cykel om åtta berättelser om Beatrice, kan den ändå avnjutas separat, det vill säga utan bekantskap med de övriga sju Beatrice-berättelser.

"Beatrice Takes A Trip" är på engelska.

Vladimir Oravsky är en av Sveriges mest produktiva författare. Hans böcker äro översatta till en radda språk, hans pjäser spelas långt utanför Sveriges gränser och hans filmmanus filmades av bl.a. Lars von Trier. Författaren Vladimir Oravsky kan numera göra anspråk på titeln Sveriges mesta djurallegori-mästare.

Posiphone förlag ger ut eböcker på svensk och internationell marknad. Tyngdpunkten i svensk utgivning är klassiker som August Strindberg, Selma Lagerlöf, Gustaf Fröding, Karin Boye, H. C. Andersen, Erik Axel Karlfeldt, Albert Engström, Dan Andersson, och Edith Södergran. Samarbetet med Vladimir Oravsky fortsätter med denna titel. Posiphone utvecklar också appar och webblösningar, och planerar nya interaktiva titlar i samarbete med Vladimir Oravsky.

Länk till Elib: "Beatrice Takes A Trip"

Kontakter:
Vladimir Oravsky, tel 0735-890019
Staffan Sölve, tel: 0705-1299928

Kontakta Posiphone för recensionsexemplar.

Med vänlig hälsning / Staffan Sölve, Posiphone förlag

www.posiphone.se