Moment Group AB

Ny film om magien i en af Københavns ældste bygninger

Pressmeddelande   •   Jan 25, 2016 12:38 CET

Wallmans - part of 2E Group

Cirkusbygningen: 130 år gammel – men magien lever stadig!

I 1886 blev den runde, smukke Cirkusbygning indviet ved en stor folkefest i København. I 130 år har den ligget dér, stolt og flot på Axeltov. Siden 2003 har artisterne i Wallmans Dinnershow pustet liv, lys og magi i den gamle bygning, men magien slog sine rødder under kuplen for mange, mange år tilbage.

I uge 4 offentliggøres en helt ny reklamefilm, som bureauet Shoot Happens har produceret for Wallmans. I den 45 sekunder lange film får vi et helt unikt indblik tilbage i en tid, hvor klovne, jonglører, akrobater og heste huserede i Cirkusbygningens manege.

En undersøgelse udført af mediebureaet Mindshare i december 2015 viser, at 95% af danskerne mellem 35 og 60 år kender Cirkusbygningen. Rigtig mange af danskerne har ydermere et særligt forhold til den historiske bygning, og når de ser den nye reklamefilm, som man planlægger at indstille til flere priser, vil de utvivlsomt føle sig hensat til de magiske øjeblikke, som i tidens løb er opstået under den runde kuppel.

Fra Schumann og Benneweis til Wallmans

Filmen starter i den historiske fortid, hvor Cirkusbygningen fyldes med kulørte jonglører, klovne, heste og akrobater fra cirkus som Schumann og Benneweis. I løbet af de 45 sekunder føres vi igennem årene til den dag i dag, hvor det er Wallmans sangere, dansere og luftakrobater, som holder bygningen og magien i live.

I løbet af det lille minut forvandles fortidens klovne og akrobater til Wallmans nutidige artister, og budskabet står stjerneklart: efter 130 år er Cirkusbygningen stadig en levende bygning, som byder på magisk underholdning af højeste kvalitet.

”Det er en stor glæde i dag, at se Cirkusbygningen nænsomt omændret af Wallmans til et pompøst showroom med respekt for de gamle dyder og fuld af aktiviteter – Bygningen lever.” Citat Nelly Jane Benneweis

Se filmen her

Yderligere informationer

Hvor kan filmen ses?
Filmen kan ses på TV2’s landsdækkende kanaler fra uge 4-10. I uge 4 vises den lange 45 sekunders film, og i ugerne 5, 6, 7, 9 og 10 vises en kortere udgave på 25 sekunder.
45-sekunders filmen vil desuden leve på Wallmans website og på Youtube.

Fakta om nutidens Cirkusbygning
I 2015 oplevede flere end 75.000 gæster Wallmans Dinnershow i Cirkusbygningen.
I 2015 var der flere en XX (indsæt et antal) Awards-shows, konferencer og fester i Cirkusbygningen. Cirkusbygningen kan lejes, og dele af eller hele Wallmans show kan indgå som en del af eventen.
Læs mere om Wallmans Dinnershow: www.wallmans.dk
Læs mere om leje af Cirkusbygningen: www.cirksubygningen.dk
Læs mere om Cirkusbygningens historie: www.cirkusbygningen.dk/om-cirkusbygningen/

Kontakt:
For yderligere information om filmen, Wallmans eller Cirkusbygningen, kontakt:
Marketingchef Kristine Andersen
E: kristine.andersen@wallmans.com
T: 3318 7616

2E Group är en av de ledande aktörerna inom upplevelseindustrin i Skandinavien. Inom koncernen skapas underhållning och möten för fler än 1,8 miljoner gäster varje år – såväl privatpersoner som företagskunder.

Inom affärsområde Live Entertainment producerar 2E Group teater, musikal, show och konsert, förmedlar artistbokningar och skapar specialbeställd underhållning. En annan del av verksamheten är Dinnershow, som 2E Group erbjuder på fyra av tio egna arenor.

Genom SHOWTIC.se bedriver 2E Group e-handel inom show, musikal, teater och konsert. På SHOWTIC.se erbjuds såväl koncernens egna som andra aktörers produktioner.

Inom affärsområde Möten planerar, utvecklar och genomför dotterbolaget Hansen möten med hela världen som arbetsfält.

Inom 2E Group finns flera starka varumärken såsom 2Entertain, Wallmans, Golden Hits, Ladies Night, Hamburger Börs m fl.

2E Group har kontor i Stockholm, Göteborg, Oslo, Växjö och Falkenberg och är listat på First North med Remium som Certified Adviser.