St. Hippolyt Sverige AB

Ny foderkonsulent med säljvana norr om Dalälven sökes

Pressmeddelande   •   Maj 22, 2014 15:20 CEST

Foderkonsulent med säljvana norr om Dalälven

St. Hippolyts hästfoders goda egenskaper upptäcks av fler och fler hästägare, vilket innebär att vi behöver förstärkning för att möta denna kraftiga ökning. Vi söker därmed en foderkonsulent med säljvana norr om Dalälven, som kan bistå våra återförsäljare samt öka försäljningen i denna del av Sverige. Vi letar efter rätt person med rätt inställning. Du får gärna ha erfarenhet av foderrådgivning, men det viktigaste är att du vill utvecklas med oss och att du är beredd att jobba hårt för att lyckas! Vi erbjuder ett spännande och varierande arbete där du får jobba i ett företag som satsar framåt!

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter består av att bistå våra återförsäljare och kunder dels genom foderföreläsningar och kundbesök och dels genom email och telefonrådgivning. Arbetstiden kan vara väldigt flexibel, det finns möjlighet att styra den rätt så mycket själv, men två foderföreläsningar per vecka kommer ligga någorlunda fast. Med bra coachning får du en möjlighet att växa och bli en framgångsrik medarbetare i vårt team. Vi tror att du blir framgångsrik i detta jobb om du:

- Är utbildad agronom, veterinär eller hippolog eller har liknande utbildning samt stor hästkunskap inkl. foderlära.
- Är noggrann, ansvarsfull, organiserad samt har goda kunskaper i planering och beredd att hugga i och hjälpa till där det behövs.
- Är utåtriktad och har lätt för att samarbeta med andra.
- Har lätt för att lära dig nya saker, ta in information och förstå helheten.
- Ha goda kommunikationsegenskaper.
- Har sälj vana.
- Har B-körkort och goda datorkunskaper.

Om du vill veta mer om tjänsten är du välkommen att kontakta Annica Larsson, på tel. 0760-93 11 90 eller email al@hippolyt.se

Du ansöker genom att skicka ditt CV till al@hippolyt.se. Välkommen med din ansökan omgående dock senast 15/6-2014, omgående rekrytering kommer att ske.

Körkort
B körkort fordras.

Sista ansökningsdag 15/6-2014
Ange referensnummer: Foderkonsulent i norra Sverige
Vi tar emot ansökan via epost: al@hippolyt.se

Arbetsgivare
ST. HIPPOLYT SVERIGE AKTIEBOLAG
BOX 5243
GÖTEBORG
E-post: al@hippolyt.se
Mer information på www.hippolyt.se

Foderrådgivning Fodret, som är baserat på krydd- och läkeörter, vänder sig till alla kategorier av hästar – från sällskapsponnyn till tävlingshästar på elitnivå. Korrekt användning av de olika fodersorterna, rådgivning om och sammansättning av en optimal fodring till varje häst är en central del av den service, St. Hippolyt erbjuder sina kunder. St Hippolyt Danmark A/S och St. Hippolyt Sverige A...B erbjuder kostnadsfri foderrådgivning, där företagets foderkonsulenter – veterinärer och agronomer – ger vägledning och kunnig hjälp vid konkreta problem. Om du har frågor om din häst eller är tveksam på vilket foder du ska använda, är du mycket välkommen att kontakta oss. Otaliga problem kan förebyggas eller avhjälpas, om fodringen tillrättaläggs efter hästens behov. Här kan vår veterinärtjänst vara en värdefull hjälp. Vi samarbetar med både danska och utländska forskningsinstitut, och vår rådgivning är därför alltid baserad på den senaste forskningen om hästfoder.