Teledesign

Ny företagstjänst för att slippa service på telefoner

Pressmeddelande   •   Feb 22, 2011 09:37 CET

Teledesign släpper serviceavtal för mobiltelefoner. En tjänst som gör att företag slipper hantera serviceärenden på mobiltelefoner. Istället får man en permanent ersättningstelefon.

- Det finns en stor efterfrågan nu när smartphones blir allt vanligare. Det är inte längre acceptabelt att få en ”vanlig lånetelefon” i tre veckor i väntan på att få tillbaka "halva sitt liv". Vi har jobbat väldigt länge på att få ihop den här tjänsten snyggare och smidigare än någon annan, säger Christian Hed, VD på Teledesign.

Teledesign har hjälpt fler än 1500 företag med telefoni, främst genom sänkta kostnader, minskad administration och förbättrad funktionalitet. Besparingarna hittas inom fast telefoni, mobil telefoni, telefonväxel som tjänst, mobiltelefoner och datanät. Ledordet är "en problemfri vardag".

Månadskostnaden är 900 kr/ företag och täcker bl.a. spruckna displayer, funktionsfel, garantifel m.m. Det spelar ingen roll var telefonen är inköpt, bara den ingår i servicesortimentet. Självrisk 250 kr per ärende.

- Mycket bra erbjudande från Teledesign! Snabbt och billigt alternativ till att köpa nya telefoner i väntan på långdragen och dyr service, menar Christer Svensson, telefoniansvarig på Folkpartiets Riksorganisation.

Om Teledesign

Teledesign är företagens enda kontaktyta när det gäller telefoni. Strävan efter att erbjuda "en problemfri vardag" uppskattas idag av fler än 1500 företag. Operatörsavtal, telefonväxel som tjänst, mobiltelefoner och datanät är de huvudsakliga produktgrupperna med fokus på personlig service.