Standard Life Investments

Ny fond för investering i utvecklingsländer

Pressmeddelande   •   Okt 31, 2012 10:25 CET

Den globala fondförvaltaren Standard Life Investments lanserar ny fond för investering i utvecklingsländer. Den nya fonden heter Global Emerging Markets Unconstrained Sicav och leds av Ross Taverson. Det är en fond baserad på ett koncentrat av SLIs team för utvecklingsländers bästa idéer. För en privata investerare som är intresserad av aktieinvesteringar i utvecklingsländer men inte har tid att göra egna utvärderingar är detta rätt val. Fonden består av en portfölj av 30-50 bolag med bred spridning över tillgångsslagen.

Läs mer om fonden och pressmeddelandet i sin helhet på Standard Life Investments webbplats.

Standard Life Investments är en global fondförvaltare med drygt fem miljoner kunder och över 154,9 miljarder pund i förvaltat kapital*

Huvudkontoret är baserat i Edinburgh, men bolaget har även ett flertal kontor över hela världen som till exempel i Boston, Dublin, London, Montreal, Hongkong och Sydney. Standard Life Investments har även representationskontor i Beijing och Seoul och ett joint venture i Indien.

*(per den 31/12-2011)