Racefoto.se

Ny framgångsrik helg för Ginetta Team Norway

Pressmeddelande   •   Jul 30, 2012 15:43 CEST

Ginetta Team Norway kom till start med tre bilar och fyra förare i sommarens stora racingfestival Raceweek på Kinnekulle Ring, som arrangeras av Stockholms Sportvagnsklubb (SSK). Det var närmare 200 bilar på startlinjen och Ginettateamet körde i Norsk GT Klass 3 samt i SSK-seriens Klass 3B.

I det första GT3-racet tog André Falkenhaug ledning från pole, men han fick slita ont för att hålla Björn Tvedt bakom sig. Han lyckades dock hålla undan och vinna med minsta möjliga marginal. Steffen André Feet kom fyra och Aleksander Schjerpen kom sexa. - Stötdämparna var inte korrekt inställda, varför bilen var mycket svårkörd. Jag fick verkligen ta till alla knep för att hålla Tvedt bakom mig denna gång, sa Falkenhaug.

I andra racet startade Falkenhaug i andra led, men han rundade fältet på yttern genom Kvarnkurvan och tog ledningen. Sedan var det inget snack om saken, han vann med 20 sekunder! Feet kom femma och Schjerpen sexa.

Steffen André Feet och Erik Dobloug körde även i SSK Klass 3B. Feet slutade trea i första racet, mindre än sekunden efter segraren, och han vann det andra racet. Dobloug tvingades tyvärr bryta båda racen.

Bengt-Åce Gustavsson - www.racefoto.se

Racefoto jobbar med motorsport i allmänhet och racing i synnerhet.