Frasses Hamburgerrestauranger

Ny Frasses i Umeå

Pressmeddelande   •   Feb 03, 2011 14:50 CET

Frasses Hamburgerrestauranger, Sveriges fjärde största hamburgerkedja, öppnar nu ytterligare en restaurang, denna gång i Umeå. Den 21 mars slår den nya anläggningen, av senaste snittet, upp sina dörrar och hälsar gästerna välkomna.

Frasses Hamburgerrestauranger stärker sin ställning. Nu får Umeåborna ytterligare en restaurang där de kan njuta av Frasses eftertraktade hamburgare. Den 21 mars står en fräsch Frasseanläggning klar att ta emot hungriga hamburgergäster.

-Den nya restaurangen öppnar på Järnvägstorget i lokaler där tidigare Mias Grill bedrivits. Det är en strategiskt bra placering för våra gäster som därmed får bättre tillgång till vårt populära utbud, säger Frasses Vd Åke Morén.

Franchisetagarna till den nya anläggningen heterMaria och Conny. Paret har tidigare drivit Mias Grill, men väljer nu att ansluta sig till Frasses Hamburgerrestauranger och därmed bli en professionell hamburgeraktör.

-Frasses, som jag tidigare jobbat med, har alltid legat mig varmt om hjärtat och jag tror att vi får en bra framtid tillsammans. Att tillhöra en kedja som Frasses är positivt både för våra gäster och oss som ägare, säger Maria.

Anläggningen, som blir den fjärde i Umeå, blir av senaste snittet i Frasses profil. Restaurangen erbjuder 42 sittplatser och ett brett kafékoncept för fikande gäster.

Frasses har växt i måttlig takt de senaste åren. Idag består kedjan av ett 50-tal enheter. Starkast är man i de norra delarna av landet, dock växer kedjan sig allt starkare i söder.

”Etableringen i Umeå är ett led i vår ambition att öka tillgängligheten för våra gäster samtidigt som vi vill stärka vår position på den svenska hamburgermarknaden”, säger Åke Morén.

VD, Åke Morén: tel: 0950-348 41, 070-660 83 34, e-post: ake.moren@frasses.se

Press/koncept: Magnus Lilienström tel: 072-7332396, e-post: magnus.lilienstrom@frasses.se

Bilder: Pernilla Näslund tel: 070-3060882, e-post: pernilla.naslund@frasses.se

Frasses Hamburgerrestauranger består idag av 50-tal restauranger i hela Sverige. Frasses samarbetar även med vägkrogskedjan Rasta Group AB. Konceptet Frasses ägs av Hamburgare i Norr Marketing som i sin tur ägs av några enskilda restaurangägare. Hela konceptet är uppbygt på franchising. Omsättningen 2010 var ca 300 Mkr. www.frasses.se