Xerox

Ny funktion i Xerox storformatsskrivare ger 200 meter långa utskrifter

Pressmeddelande   •   Feb 09, 2010 09:26 CET

Xerox lanserar stöd för utskrift av upp till 200 meter långa dokument med storformatsskrivaren Xerox 6279. Utskrifterna kan göras på vanligt papper upp till 91 cm/36 tum brett och innebär att Xerox 6279 blir ett utmärkt alternativ för utskrifter av till exempel kopplingsscheman, signalsystem för tågtrafik, vägplanering, seismisk data och borrloggar.

Funktionen ”Long image support” är standard i Xerox Freeflow Accxes Controller och finns tillgänglig redan nu för både nya och befintliga Xerox 6279 utan extra kostnad.

Xerox 6279 är en kombinerad svartvit skrivare, kopiator och skanner i mellanklassen med hög bildkvalitet, snabba utskrifter och kompakt format till låga driftkostnader. Storformatsskrivaren är särskilt lämpad för tryckerier och arkitekt- ingenjörs- och byggföretag. Utskriftshastigheten på sju till nio A1 i minuten gör skrivaren till en av de mest produktiva i sin klass.

För ytterligare information, kontakta:
Raluca Garpedal, produktchef, 08- 795 10 50, raluca.garpedal@xerox.com

Om Xerox Europa
Xerox Europa, den europeiska delen av Xerox Corporation, marknadsför ett omfattande sortiment av såväl hårdvara och mjukvara som lösningar och tjänster. Verksamheten fokuserar på ett flertal områden: små och stora kontorsmiljöer, produktions- och grafiska miljöer och tjänster som omfattar konsultverksamhet, systemdesign och projektstyrning, samt dokumentoutsourcing. Xerox har fabriker och logistikverksamhet på Irland, i England och Nederländerna samt ett forsknings- och utvecklingscenter i Grenoble, Frankrike. För mer information besök www.xerox.se.