Dometic Aktiebolag

Ny generation diskmaskiner för husvagnar och husbilar

Pressmeddelande   •  Sep 10, 2003 15:05 CEST

Ge dig själv den standarden som man vanligtvis har i hemmet. Med Dometic nya diskmaskin som är både snygg i design, lätt att installera och använda. Låt Dometic göra det du inte vill på semestern.

Den nya diskmaskinen DW 2435 kommer att finnas i två modeller, fristående eller för inbyggnad. Den fristående modellen kommer i silver. Tack vare det nya innovativa materialet Carboran (helt rostfritt och 100% återvinningsbart), så får man både en lätt och tystgående diskmaskin. Även med den kompakta storleken, så rymmer den hela 6 IEC kuvert som ger dig ett perfekt diskresultat på en väldigt kort tid. Fem program låter dig välja på temperaturer mellan 40 och 70º C. Både energi- och vattenförbrukning är lägre än de någonsin tidigare varit.

Perfekt resultat på minsta plats: 447 x 546 x 480 mm (H x B x D)
Nettovikt: endast 22 kg
Den unika spolarmen ger ett perfekt diskresultat. Automatiskt filterrengöringssystem
Vattenkonsumtion: endast 7 liter fullt lastad
Energiklass A
Torkeffekt B
Finns också som inbyggnadsmodell (DW2435 l) för integrerad lucka.
Tystgående endast 49 dBA vid 230 Volt drift (med trälucka till integrerade maskinen endast 45 dBA)
Energiförbrukning 0,63 kWh
Miljövänlig produktion:certifierad enligt ISO 9001 and ISO 14001

Dometic Diskmaskiner finns utställda i Dometics monter (B03:28) på Elmia Husvagn och husbil, Jönköping 11 - 14 september.

Dometic International är den ledande leverantören av specialkyla och andra produkter och system som utvecklas, formges och tillverkas för att främst användas inom fritidsapplikationer såsom fritidsfordon, fritidsbåtar och hotellrum. Produkterna tillgodoser slutkundens specifika önskemål om ökad komfort utanför hemmet. Dometic levererar även specialkyla för medicinska tillämpningar. Koncernen är organiserad i två verksamhetsområden, Recreation Vehicle and Pleasure Boat Systems samt Special Refrigeration Systems. Dometic har produktionsanläggningar i tio länder, egen försäljnings- och marknadsorganisation i 35 länder samt cirka 65 distributörer globalt. 2002 omsatte koncernen cirka 6 400 MSEK och sysselsatte cirka 4 000 personer. Dometic ägs av EQT, ett ledande riskkapitalbolag i norra Europa, samt nyckelpersoner inom bolaget.

Mer information:
Daniel Lindgren, Säljkonsulent Caravan Sverige