Isaberg förlag AB

Ny golfroman av Karl Häggblom, Hur man lägger fjärde putten död

Pressmeddelande   •   Apr 16, 2013 12:10 CEST

Kärleken till golfen - och sökandet efter den försvunne spelaren - löper som en grön tråd genom boken, som bjuder på golfens lika förnedrande som stolta stunder, humor och golfhistorik. Den ger även en initierad presentation av det anrika spelets stora personligheter på namnkunniga golfbanor. I Prestwicks magnifika matsal utses golfens genom tiderna bäste spelare.*) En rejäl portion golfgastronomi ingår också innan vi är framme vid den dramatiska avslutningen på sista greenen.

www.isaberg.nu

Karl Häggblom slog bort sin första golfboll 1962 och har skrivit Golf & Mat - den allomfattande njutningen tillsammans med
kocken­ Lars "Pluto" Johannison och foto­grafen Svante Fischerström med golfgastronomiskt förord av Göran Zachrisson (1993). Huvud­författare till Fullständiga Rättigheter - 50 goda år på den svenska krogen (2002).

Kontakta: Eva Månsson, Isaberg förlag, 070-785 84 25

Isaberg förlag, ett bokförlag med fötterna i den småländska myllan sedan 1903.

Publicerar runt 20 titlar/år, fördelat på skönlitteratur, fackböcker (mat & guideböcker mest), barnböcker & läromedel.