Teltek AB

Ny grader- och sortervåg från Teltek

Pressmeddelande   •   Aug 31, 2015 10:48 CEST

Med en Teltek GRADER effektiviseras vägning och sortering. Telteks GRADER kommer med marknadens mest flexibla mjukvara för hantering av fisk, kött, kyckling, grönsaker m.m. Mjukvaran styr en moduluppbyggd transportörslösning som sorterar produkterna i fack, på tvärstående band eller ner i rostfria kantiner beroende på kundens behov.

Sorteringen hanterar både platta fiskfiléer och större köttdetaljer på ett mycket skonsamt vis.
Teltek visar GRADERN på Scanpack.

För mer information, kontakta försäljningschef Anders Englund på telefon 019-311 302 eller via mail: anders.englund@teltek.se

Teltek är en totalleverantör av utrustning för produktkontroll till läke- och livsmedelsindustrier i Sverige såväl som resten av världen. Egen utveckling och konstruktion av vågutrustningar m.m. ger kundanpassade lösningar av hög kvalitet. I sortimentet finns även röntgendetektorer, metalldetektorer, pris- och viktmärkare, statiska vågar, produktionsmjukvara mm där samarbete sker med noga utvalda partners.

Försäljning, utveckling, konstruktion samt service och support utgår från Telteks lokaler i Örebro, nära Sveriges demografiska mittpunkt.

Läs mer på www.teltek.se.