Content Central

Ny grafisk profil för nyhetsbyrån Content Central

Pressmeddelande   •   Mar 30, 2015 12:09 CEST

En ny uppdragsförmedling, kontakttjänsten Intervju.cc, ytterligare en anställd redaktör – det händer mycket nytt på Content Central parallellt med förmedlingen av kvalitativt redaktionellt material. I och med att Content Central utökat och utvecklat sina tjänster byter vi nu också till en ny och förbättrad logotyp.

– Verksamheten är mer mångfasetterad nu och det vill vi ska avspeglas i symbolen som representerar oss också, säger Joachim Ljungquist, vd och grundare av Content Central.

Den nya logotypen går att tolka på många olika sätt och kan associeras med allt från en tidning eller en laptop till nätverkande eller en palett av verksamhetsområden.

– Det fina med den nya loggan är just att den kan stå för så mycket, precis som Content Central gör: en mångfald av innehåll – och innehåll med mångfald.

Content Central lanserar inom kort flera nya funktioner och tjänster.

Utöver att symbolen i mitten är ett "C" finns även andra tolkningar. Några av associationerna som kom fram i samband med workshops kring nya logotypen:

• Laptop – Content Central finns dygnet runt, alla årets dagar i din laptop eller mobil – en plattform du enkelt når närhelst du behöver den.
  • Tidning/bok – Content Central förmedlar kvalitativt redaktionellt innehåll för tryck och webb. Den uppslagna tidningen som mittenfältet också liknar har en känsla av att innehållet läses, den hålls i av någon som läser– d.v.s. tas på allvar.
  • Olika fält – Content Central finns inom flera olika verksamhetsområden, som alla bildar en helhet. Det är byggstenar som tillsammans bildar något komplett.
  • Grönt – Content Central är det nya, fräscha och naturliga sättet att arbeta – en stabil, vänlig och framgångsrik partner.
  • Färgen andas av frisk luft och mint. Färgskalan går också mot hälsa – som i friskvård.
  • Olika nyanser – På Content Central finns en palett av smarta tjänster som underlättar din vardag, en mångfald av material och innehållsleverantörer med olika expertis, kunskap och bakgrund.
  • Nätverkande – Dessa ”munnar” som talar mot varandra visar på nätverksfunktionen.
  • Innehållsrikt – Samma association med garnnystan/flätan gör att det också ser mångfacetterat ut. Att det finns mycket att hämta.

Content Central är marknadsplatsen där frilansar och medier möts – och redaktionellt material når fler kanaler. Öppet 24 timmar om dygnet, 365 dagar om året. Enkelt, bekvämt, prisvärt och lönsamt för alla parter.

Content Central är en tjänst och registrerat varumärke som drivs av Syndigate AB.