Rabash

Ny grafisk profil och webb för vårdens IT-arkitekter

Pressmeddelande   •   Maj 15, 2014 15:50 CEST

Tiden för en separat form för digitalt är förbi. Kommunikationsbyrån Rabash har hjälpt Callista Enterprise att sticka ut från mängden genom att lansera nytt tryckt material och webbplats med exakt samma formspråk.

Callista Enterprise tillhandahåller kvalificerade tjänster med inriktning på IT-arkitektur och systemintegration, bland annat inom vårdsektorn. De behövde ett enhetligt och förtroendeingivande utseende för all sin kommunikation, från visitkort och dokumentmallar till webbplats.

I den nya webbplatsen, som Rabash har designat och Callista Enterprise utvecklat, presenteras deras tjänsteområden på ett tydligt och grafiskt tilltalande sätt, både på mobiler och stora skärmar. Logotypen har fräschats upp för att kännas mer modern. Typografi, färger och struktur går igen i brevpapper, visitkort, dokumentmallar och powerpointpresentationer.

”Vi ser en tydlig trend att företag och organisationer vill ha en grafisk profil som är enhetlig både i deras tryckta och digitala material”
Petter Joelson, VD och webbstrateg på Rabash

Läs mer om arbetet med den grafiska profilen.

Gå till Callista Enterprise nya webbplats.

Rabash kommunikationsbyrå jobbar med strategi, design och utveckling.