Kaskado AB

Ny gratis mobiltjänst ger oemotståndliga erbjudanden i en mobiltelefon nära dig

Pressmeddelande   •   Sep 16, 2008 12:14 CEST

Invånarna i södra Sverige, särskilt Malmö och Lund, kan nu ta del av riktigt bra och unika erbjudanden i utvalda butiker, på caféer och restauranger. I veckan lanserades nya erbjudanden på Kaskado Deals i Lund och Malmö.

Två latte till priset av en på Wayne's Coffee, 15% på hela notan på Moccasin restaurang, 30% avdrag på dina favoritjeans hos Svensson jeans, 10% rabatt på din taxiresa med Taxi 020, det är bara några exempel på vad konsumenter kan få genom tjänsten Kaskado Deals. (Studenter sökande billigare alternativ, folk som åtnjuter en fika efter jobbet, shoppare som helt enkelt vill handla mer, det finns alltid ett erbjudande som passar alla eller en.)

"Vi koncentrerar oss på värde, kvalitet och innehåll mer än kvantitet", säger Jonathan Lavigne, chef för produktmarknadsföring på Kaskado. Han tillägger "vår mobila tjänst är alltid tillgänglig för konsumenterna och erbjudandena ska vara så bra som möjligt och kunna användas regelbundet".

Efter att ha skickat ett SMS med texten "Kaskado" till 72120, kan konsumenterna ladda ner Kaskado Deals och få tillgång till exklusiva erbjudanden utan någon kostnad. Ett klick på mobilen, visa den vid kassan och konsumenten kan utnyttja erbjudandet.

Kaskado ger återförsäljare och butiker en unik, icke-påträngande och miljövänlig kanal för att marknadsföra sina varumärken och erbjudande i konsumenternas mobiltelefoner. Företaget har nyligen öppnat ett nytt kontor på Minc i Malmö, och sätter i och med det fokus på tillväxt i södra Sverige. Under september kommer nya återförsäljare, butiker och affärer, att ansluta sig till den ständigt växande listan över exklusiva leverantörer av tjänsten Kaskado Deals.

Kaskado förutser stadig tillväxt under hösten när nya affärer och ett ökat antal konsumenter kommer att börja använda tjänsten. Bolaget fortsätter sin tillväxtstrategi inom mobil reklam. Efter nationell lansering i Sverige, ökar Kaskado lokal närvaro i storstadsregioner och tittar på expandering utomlands. Diskussioner med investerare pågår och bolaget kommer avsluta en första omgång av investeringar inom de närmaste månaderna.

Kontakt :

Jonathan Lavigne, Chef för produktmarknadsföring