CMMK

Ny hemsida med professionell skatterådgivning

Pressmeddelande   •   Okt 26, 2005 10:38 CEST

.
Clas Ramert arbetade under 13 år som Volvos skattechef. Dessförinnan var han i 11 år verksam med koncernredovisning inom Volvo. Under de senaste åren har han jobbat som fristående skattekonsult och småföretagare. Clas har nu tagit steget fullt ut och delar gratis med sig av sina ovärderliga kunskaper på nystartade webbsajten skatter.se.

Sajten vänder sig i första hand till de som professionellt arbetar med skatte-frågor; ekonomichefer, revisorer, redovisningskonsulter och affärsjurister. Men även alla som driver eget företag, studerande samt vanliga skattebetalare kan hitta mycket matnyttigt på den här hemsidan.

Skattetipsen förmedlas genom artiklar, bloggar och debattforum. Tanken är att engagera och få människor att dela med sig av sina erfarenheter i skattefrågor. Alla kan läsa artiklar och inläggen i forumet, men för att få ställa egna frågor så krävs ett medlemskap. Detta är helt gratis och man får på köpet regelbundna nyhetsbrev, så fort något intressant händer på skatteområdet.

Vad tjänar då Clas Ramert på att gratis förmedla skatteinformation på nätet? Givetvis är det en form av marknadsföring. Mer komplicerade frågor kräver personlig konsultation och det ställer Clas gärna upp med.

Skattelagstiftningen blir bara allt snårigare, trots regeringens löften om motsatsen. Vi kan t ex nämna 3:12 reglerna, optionsprogram, momsfrågor och EU-lagstiftning. Många frågor i forumet berör också vad som gäller när man skall flytta och jobba utomlands.

På sajten finns även en omfattande länksamling till skatteinformation både i Sverige och internationellt, till olika myndigheter samt allmänna ekonomisidor.

Skatter.se är en mycket modern sajt. Förutom Clas skatteblogg, så kan man få skattenyheter via RSS-flöden. Man kan också ringa skattekonsulten via Skype.

Sajten har bara varit igång en kort tid och utan någon egentlig marknadsföring. Men ändå strömmar medlemmar till i allt större omfattning. Skatter.se lockar inte med fräck layout eller roliga bilder, den gör precis det den skall göra:

Ger vederhäftig och lättbegriplig skatteinformation!

För mer information kontakta gärna Clas Ramert direkt, tel 031-711 20 70 eller e-post: clas@ramert.se . Välkommen också till www.skatter.se.