Inova

Ny hyresgäst ska få företag att synas

Pressmeddelande   •   Aug 20, 2007 14:57 CEST

-Det gäller att tänka kreativt och strunta i logiken! Först då kan företag nå fram med sitt budskap.
Det säger Robert Rundberget, som efter tio år inom reklam- och mediabranschen är nybliven hyresgäst vid Inova Science Park. Genom det egna företaget Evenemangsfoto hjälper han företag att synas genom text och foto.

Robert Rundberget tänjer gärna på gränserna för att lyfta fram sina kunder. Han menar att en slätstruken marknadsföring inte syns i dagens samhälle.
- Det handlar om att skapa bilder som uppmärksammas, gillas och blir ihågkommet. För att klara det behöver man använda uppfinningsrikedom, fantasi och förförelsekonst snarare än att tänka klokt och logiskt. Eftersom det logiska följer redan invanda mönster är det dömt att passera obemärkt, medan det absurda, naiva och existentiella hämtar sin kraft från känslorna. Och känslorna vinner alltid över förnuftet, säger Robert.

Efter tio års erfarenhet inom reklam, journalistik och foto driver Rundberget nu det egna företaget Evenemangsfoto. Han erbjuder hjälp med skriftlig marknadsföring och foto. Det breda nätverket som han har byggt upp inom branschen kommer att vara värdefullt.
- Samarbeten tillsammans med andra reklambyråer kan bli aktuellt även under projekt i mitt egna företag, säger han.

Enligt Rundberget har det aldrig har varit viktigare med kreativ och vass marknadsföring. Konsumenter överöses med information och han menar att företag med små resurser har mycket att vinna på att tänja på gränserna i både text och bild. Något som han tycker att fler borde prioritera.
- Det är ren kommunikationsekonomi. För med kreativ kommunikation som utgår ifrån konsumenten själv behöver man inte tjata och tränga sig på folk genom att köpa massor av mediautrymme. Sånt föder bara irritation. Därför ska man ta hjälp för att lyfta fram sin produkt på ett proffsigt sätt. Det är en investering som lönar sig, säger han.

Robert Rundberget har kontor på plan 7 vid Inova Science Park. Han ställer under augusti och september ut ett urval sina foton vid företagsparkens entréplan. För mer information gå in på www.evenemangsfoto.se

Kontakt: info@evenemangsfoto.se