OG Group

Ny informationssajt från OG Group AB - CFDguiden.se

Pressmeddelande   •   Feb 25, 2010 10:40 CET

OG Group lanserar idag sin senaste sida i ekonomigenren – www.cfdguiden.se – som är en heltäckande informationssida om derivatet Contract for Difference, CFD. CFD är ett relativt nytt begrepp i svenska finansvärlden och har därmed blivit förvånansvärt okänt för många. Cfdguiden.se syftar till att introducera läsaren i begreppet samtidigt som det är meningen att skapa ett mervärde för privatpersoner som intresserar sig för handel med finansiella instrument.

På Cfdguiden.se hittar du information om hur handel med CFD fungerar men också hur det skiljer sig mot andra typer av finansiella instrument. Du får ta del av handelsexempel och begreppsdefinitioner som ofta används inom handeln med CFD. Sidan presenterar också information om den oerhörda hävstångskraft som finns instrumentet samt hur du kan utnyttja det för att maximera dina vinster. CFD är samtidigt ett riskfyllt handelsverktyg som har sina nackdelar vilket också tas upp på sidan. Dessutom finns en internationell version där all skriven fakta finns presenterad på engelska.

Mathias Olsson, VD på OG Group ger sin syn på lanseringen: ”OG Group fortsätter på banan att presentera enkel och smidig information för privatpersoner som kanske inte är helt bekant med den ekonomiska eller finansiella världen. Vi vill med www.cfdguiden.se introducera besökaren till ett nytt och spännande finansiellt instrument där det finns stora möjligheter för den insatte att tjäna bra med pengar. Vi tror att handel på marginalen kommer växa de närmsta åren och därför vill vi också vara tidigt ute med att tillhandahålla välskriven och bra information för de som är ett intresse däri

OG Group AB - www.oggroup.se - utvecklar och driver ett stort antal webbsidor med hög kvalitet med målet att förse användare och konsumenter med oberoende granskningar av företeelser, företag och intresseområden. OG Group är ett oberoende företag som levererar välanalyserade rekommendationer, samt ser till att besökarna får ett mervärde genom att besöka OG Groups webbplatser.
OG Group arbetar med marknadsföring på Internet och driver idag webbsidor inom ekonomi och lånemarknaden. Allt om Spara - www.alltomspara.se - är den stora ekonomisajten som kompletteras av www.alltombolån.se, www.alltombillan.se, www.alltombatlan.se, www.alltomstudentlan.se, www.alltomsmslan.se, www.alltomprivatlan.se, www.alltomrantor.se, www.alltombyggnadslan.se, www.alltomforsakring.se samt www.kreditkortinformation.se.