NEC Scandinavia

Ny installationsprojektor från NEC kombinerar maximal ljusstyrka med överlägsen bildkvalitet

Pressmeddelande   •   Nov 08, 2011 10:00 CET

Kista, 8 november 2011 – NEC Display Solutions presenterar nu en ny medlem ur serien för professionella installationsprojektorer, PH1000U, designad för de som behöver den allra bästa bildkvaliteten kombinerat med maximal kontroll. PH1000 är en slitstark och pålitlig projektor designad för uthyrning, större utbildnings- och konferenslokaler samt annan typ av stordrift.

– Den kapacitet som den här produkten bidrar med till marknaden är oslagbar, säger Erica Robertsson, produktchef på NEC Display Solutions. Funktionerna gör att projektorn enkelt kan anpassas till olika typer av krävande installationer. Innovation är ett centralt budskap med vår långtgående tradition av hög prestanda och tillförlitlighet kombinerat med den bästa bildkvaliteten till en låg totalkostnad.

PH1000U drivs med ett unikt 3-chip DLP-system med 11,000 ANSI lumen WUXGA (1920x1200). Projektorn använder sig av ett dubbelt lampsystem för optimal prestanda. I kombination med så kallad ”Integrated Device Technology (HQV)”, 10bit signalbehandling, skalningssystem och så kallad ”edge bledning" och "stacking”, skapar den en överlägsen signalbearbetning.

Förutom enastående prestanda ger PH1000U ökad flexibilitet genom att vara världens första projektor som kan använda STv2 standard-moduler baserat på den nya specifikationen OPS, ”Open Pluggable Specification” som är utvecklad tillsammans med Intel. Projektorn är den andra modellen i NEC:s serie som erbjuder OPS-support, vilket i sin tur ger en rad av utbyggnadsmoduler inklusive HD/SD-SDI och single board computer (SBC).

Projektorn har många anslutningsmöjligheter, inklusive DisplayPort, HDMI och RGB-kontakter, samt NEC:s så kallade Projector Viewer function. Tack vare en mängd utökade nätverk- och multimediafunktioner har användare också möjlighet att strömma innehåll via nätverket från en Windows-nätverksenhet. Administratörer kan även styra projektorn kabelanslutning eller valfri trådlös Wi-Fi-modul.

PH-serien levereras utan lins, vilket ger kunderna möjlighet att välja den lins som bäst passar deras behov. Det finns ett urval av sex stycken högkvalitativa bajonettobjektiv som stödjer linsens minnesfunktion, och justerar linsens position automatiskt och individuellt, i enlighet med ingångssignalen eller tidigare inställning.

Tillgänglighet och garanti

NEC PH1000U kommer att finnas tillgänglig från och med november 2011. NEC Display Solutions erbjuder en treårig servicegaranti som gäller i hela Europa och lampan har en garanti under sex månaders tid eller 1000 timmar.

För mer information, vänligen kontakta:

Ann Kjellser, PR Manager EMEA, NEC Display Solutions Europe
Telefon +46(0)8 635 92 63, E-post: ann.kjellser@eu.nec.com

Om NEC Scandinavia AB
NEC är en av världens ledande leverantörer av data- och telekommunikationsprodukter. Företaget grundades 1899 i Tokyo, och är idag en koncern med cirka 150 000 anställda och en omsättning på 42 miljarder USD. NEC tillverkar över 15 000 olika produkter från microchips till satellitstationer. NEC Scandinavia AB etablerades i Norden 1984 och kontor finns idag i Oslo, Helsingfors och Stockholm, där huvudkontoret ligger. NEC:s produktutbud i Norden och Baltikum omfattar projektorer och lcd-skärmar samt IT-lösningar för virtualisering och tunna klientlösningar. Företaget har även ett brett produktutbud riktat mot tele- och bredbandsoperatörer, med exempelvis backhaul-lösningar som innefattar mikrovågslänk, optisk transmission samt migreringslösningar mot all IP, Femtoceller, LTE-nät samt accessprodukter för bredband. För ytterligare information besök: www.nec.se