Veeam

Ny integration mellan Veeam och VMware möjliggör nästa steg inom virtualisering

Pressmeddelande   •   Feb 25, 2013 15:00 CET

Nyhetsfakta:

• Veeam Software, den innovativa leverantören av säkerhetskopiering och replikering för virtuella miljöer, tillkännagav i dag utökningen av sitt stöd för VMware vCloud Director (vCD).

• Veeam är en Elite VMware Technology Alliance Partner, och har alltid legat i framkant när det gäller ny vSphere-teknologi. Veeams utökade stöd för vCD är ännu ett exempel på företagets sätt att följa utvecklingen av avancerade VMware-teknologier, och visar värdet av att använda ett dataskydd som är särskilt konstruerat för virtualisering.

• Den nya integrationen med vCD kommer att utöka Veeams stöd för vCD, som redan innefattar möjligheten att göra säkerhetskopior av, återställa och replikera virtuella maskiner (VM) som hanteras av vCD. Veeam kommer att använda vCD:s API för att visa vCD-infrastrukturen direkt i programmet Veeam Backup & Replication, säkerhetskopiera alla vCD-maskiner och attribut samt återställa vApp:ar och VM:s direkt till vCD, inklusive VM:s med ”Fast Provisioning”.

• Den nya funktionaliteten utnyttjar Veeams befintliga infrastruktur för säkerhetskopiering, och integreras direkt med Veeams nuvarande säkerhetskopieringsgränssnitt. Det är en komplett, färdigkonfigurerad lösning med fullt stöd från Veeam, och som kan utökas av kunder och partners.

• Veeams kraftfulla, lättanvända och prisvärda lösning för säkerhetskopiering och återställning av virtuella maskiner har i flera år gjort det möjligt för organisationer att nå en högre grad av virtualisering. Veeams införande av vPower under 2010 drev virtualiseringen av verksamhetskritiska applikationer framåt genom att erbjuda möjligheter såsom ”Instant VM Recovery”, ”SureBackup” och ”Universal Application-Item Recovery” (U-AIR), som var för otympliga eller rentav omöjliga att realisera i en fysisk miljö.

• Genom att nu erbjuda säkerhetskopiering och återställning även för vCD möjliggör Veeam nästa virtualiseringsfas i ett läge då många organisationer, i synnerhet medelstora och stora företag, alltmer går över till molnbaserade datortjänster.

• Stödet för vCD innebär också strömlinjeformad säkerhetskopiering och återställning för leverantörer av hanterade tjänster (Managed Service Providers – MSP) som använder vCD för att tillhandahålla och hantera molnmiljöer åt sina kunder.

• För mer information om Veeams säkerhetskopiering och återställning för vCD, gå till http://go.veeam.com/v7 eller besök Veeams monter (#201) på VMware Partner Exchange 2013 i Las Vegas, som pågår den 25–27 februari.

• Veeam kommer också att hålla en presentation tillsammans med VMware på PEX. Den gemensamma sessionen (SPO2006) äger rum mellan 12:30 och 13:30 onsdagen den 27 februari.

Tillgänglighet:
Utökad säkerhetskopiering och återställning för vCD kommer att finnas tillgängligt i Veeam Backup & Replication v7, som förväntas finnas tillgängligt (GA) under tredje kvartalet 2013. Besök http://go.veeam.com/v7 för att anmäla Er för v7-uppdateringar.

Uttalanden:

Ratmir Timashev, President och CEO på Veeam Software
”Veeam och VMware har haft ett starkt partnerskap i många år nu, och vår integration med vCloud Director är det senaste exemplet på det. Våra kunder som vill ta nästa steg inom virtualisering, till molnet, kommer att kunna vara tryggt förvissade om att Veeam erbjuder branschens allra främsta VM-säkerhetskopiering. Och det kommer att bli ännu lättare för Veeam Cloud Providers att utnyttja Veeams kapaciteter i sin leverans av väldifferentierade tjänster.”

Om Veeam Software
Veeam® Software utvecklar innovativa lösningar för säkerhetskopiering och replikering av virtuella miljöer. Veeam Backup & Replication™ är den allra främsta VM Backup-lösningen. Veeam ONE™ är en helhetslösning för realtidsövervakning, resursoptimering och hanteringsrapportering av säkerhetskopieringsinfrastrukturen. Veeam tillhandahåller även gratis virtualiseringsverktyg. Få reda på mer genom att besöka http://www.veeam.com/.