Consilium Online AB

Ny jämförelsesajt inom privatekonomi och sparande från Consilium Online AB

Pressmeddelande   •   Mar 25, 2020 10:52 CET

Consilium Online AB växte kraftigt under 2019 och ökade omsättningen med ca +285% (från 365.000 kr till 1.407.000 kr) jämfört med året innan. En stor del av omsättningen kom från engångsintäkter från en större försäljning.

Men enligt Anton Gustafsson, bolagets VD och grundare, så ser omsättningen ut att kunna landa någonstans mellan 1.000.000 till 1.500.000 kr även under 2020.

"Vi har haft en kraftig tillväxtresa under hösten och vintern vilket har resulterat i mycket högre trafik i vårt nätverk och därmed även högre löpande intäkter jämfört med 2019. Den ökade omsättningen kommer främst från Aktieskolan.se som växer kraftigt varje månad och står nu för runt 20% av intäkterna. Även förvärvet av domännamnet Investeringssparkonto.se har börjat generera pengar under vintern." - säger Anton.

Consilium Online AB har precis lanserat ytterligare en sajt som fokuserar på privatekonomi och hur du kan bli bättre på att spara pengar.

"Genom vår nya sajt Sparskolan.com så kan vi bredda utbudet inom nätverket från att ha mycket fokus på investeringar och därmed även hjälpa människors vardagliga privatekonomi.", säger Anton och påpekar att det med stor sannolikhet kommer att vara flera månaders hårt arbete innan sajten genererar några intäkter.

Har ni frågor eller funderingar så kan ni kontakta bolaget:

Consilium Online AB
Consiliumonline.se