Com Hem AB

Ny kanal i Com Hem-familjen och mer sport i On Demand

Pressmeddelande   •   Jun 01, 2011 10:26 CEST

Idag den 1 juni är det premiär för CANAL+ Family. Com Hems kunder får därmed tillgång till en åttonde barnkanal. Idag utökas även Com Hems On Demand-tjänst med mer sport när CANAL+ Sport 1 kommer in i utbudet.

Com Hem presenterar idag en nykomling i den drygt 140 kanaler stora kanalfamiljen. Den nya kanalen CANAL+ Family kommer innehålla barnprogram som Byggare Bob och Teletubbies, men även locka hela familjen med populära filmer som Harry Potter, Shrek och många fler. Här kommer familjens yngsta också hitta den prisbelönta serien CBeebies från BBC, som tillsammans med mycket annat material från kanalen kommer att vara tillgängligt i CANAL+ Play i On-Demand.

CANAL+ Family blir Com Hems åttonde barnkanal tillsammans med SVT Barnkanalen, Nickelodeon, Nick jr, Disney Channel, Disney XD, Playhouse Disney och Cartoon Network. Kanalen kommer hos Com Hem finnas på kanalplats 101 och ingå i paketen CANAL+ Max, CANAL+ Total och CANAL+ Film. Alla program är på svenska.

Idag utökar Com Hem också sitt utbud i On Demand med mer sport från bland annat Allsvenskan, Elitserien och La Liga när CANAL+ Sport 1 läggs till play-utbudet. Allt innehål i kanalen kommer att finnas tillgängligt i sju dagar i On Demand för kunder med paketen CANAL+ Sport, Total eller Max.

Com Hem är en av Sveriges ledande leverantörer av tv, bredband och telefoni. Cirka 40 procent, nästan 1,8 miljoner, av Sveriges hushåll är anslutna till Com Hems nät och har tillgång till marknadens bredaste tv-utbud samt prisvärda, högkvalitativa och kompletta tjänster för bredband och fast telefoni. Företaget grundades 1983, har cirka 700 anställda och huvudkontor i Stockholm. Ägare är The Carlyle Group och Providence Equity Partners. För mer information, se: www.comhem.se