Sofacompany

Ny kollektion: For the love of spring

Pressmeddelande   •   Mar 13, 2018 09:00 CET

Den här kollektionen handlar om att fira våra rötter, natur och historia. Vi dyrkar återkomsten av den tidigare livsstilen och nya lösningar på vanligtvis välkända metoder inom hantverk.

Tiden och naturen har fått skapa färgerna i "For the love of spring" kollektionen. De mörkare färgerna sätts på prov, trots att det är en vår/sommar-kollektion.
Mörkt brun förser ett nytt uttryck till det i övrigt välkända gröna - två starka nyckelspelare i den här kollektionen. Färgpaletten i kollektionen är nedtonad och består utav mattade och dimmiga kulörer.

Materialen uppfattas som ledande element i färgval och uttryckssätten. Kontrasterna mellan olika former och material - sättet de samspelar på ett nytt och intressant sätt. Ett exempel är mötet mellan transparent glas och en mättad kulört textil. Kombinationen av en slät yta och en kraftig struktur skapar ett spännande och samtidigt enkelt uttryck.

"For the love of spring" kollektionen släpps online på fredag 13 april klockan 09.00 CET.

Kollektionens priser

Hadley, daybed: 7.999 SEK

Ava, nest chair: 6.999 SEK

Noomi, 3-seater with chaiselong: 11.999 SEK

Rover, 3-seater sofa: 5.999 SEK

Oscar, chair: 3.499 SEK

No.9, puff: 1.299 SEK

Sofacompany är en dansk inredningsbutik, med sitt eget designteam och egen produktion. Företaget är resultatet av grundarna Cathrine and Christian Rudolphs dröm om att utmana den existerande möbelindustrin. Visionen är att erbjuda hög kvalitativa designmöbler till mycket konkurrenskraftiga priser. Det görs möjligt genom ett unikt koncept där man slopar fördyrande mellanhänder.

Sofacompany har sitt huvudkontor i Danmark och dotterföretag i Sverige, Norge, Tyskland, Holland, Belgien, Schweiz, Polen, Sydafrika och Vietnam. Sofacompany har showroom i Köpenhamn, Århus, Amsterdam, Antwerpen, Rotterdam, Stockholm, Stavanger, Oslo, Berlin, Zürich, Bern, Sopot, Warszawa, Johannesburg, Kap Staden and Ho Chi Minh.

Vår hemsida: https://se.sofacompany.com