Sofacompany

REDISCOVER Autumn 2016 från Sofacompany

Pressmeddelande   •   Sep 01, 2016 15:00 CEST

REDISCOVER - om drömmar, kärlek, ambition, protest och eftertänksamhet.

Tystnad och fred är två särskilt eftertraktade objekt, och en positiv form av ensamhet och själviskhet har inträffat. Tid för begrundande, djup och eftertänksamhet.

Vi letar efter inspiration i både nära och fjärran, i det gamla och det nya, unga och äldre, i stadens liv och landets tyst lugn. Ofta hittar vi något nytt, men också kan nu återupptäckten av tidigare tankar och trender sättas samman i ett nytt sammanhang, blandade och leda till något helt nytt.

Efter en tid av rena ljusa färger, vilket resulterar i en tendens att vilja spela på - även när det gäller enheten i hemmet, vår bas. Vi går en tid till mötes där det kommer att finnas mer utrymme. Utrymme för att leka med färger, former, tyger och stämningar. Det finns utrymme för drömmar, kärlek, höga ambitioner, protest och eftertänksamhet.

Sofacompany har med "återupptäck- kollektionen" för hösten 2016, spelat med alla tillgängliga objekt. Sammanhållning skapas mellan ljusa och mörka färger, och har experimenterat med många former. Här har det funnits utrymme för alla. Att både experimentella och mer strömlinjeformade bostäder kunna dekorera.

"Efter några säsonger med rena ljusa färger, finns det nu en tendens att spela mer - i mode, såväl som när det kommer till vår dekor. Det kommer att bli mer allvar i både valet av färger, former och material ", säger Sofacompanys Creative Director, Catherine Rudolph.

NATURE & HERITAGE

Elementära gröna färger och välkända upplevelser i naturen kommer tillbaka. Det skapas plats för känslor, djupsinnighet och fundamentalitet. Det jordnära livet finns i naturens ursprungliga element.
Gröna färger och det varmt orangea som kontrast, skapar samhörighet med plats för mjuka värden och gemenskap i hemmets inredning.

SIMPLE & UNSPOILED

Ljusa, lätta och nyvinterfärger, som närmast uppfattas som transparenta. Tankarna för oss till det oändliga och orörda. Inspirationen hämtas från öde ökenområden och himlens imponerande färgspel. En drömmande lätthet hämtas från fina och ljusgrå sandkorn samt från lite immiga blå/gröna färger. Möjligheterna är oändliga i det enkla, ljusa och lätta universum.

Harper, 3-seater sofaCraig, Chair

Agnes, FootrestVita, 3-seater sofa

Spencer, ChairKamma, Chair

Kamma, 3-seater sofaSe hela kollektionen i relaterade bilder eller alla produkter på vår hemsida.

(Möbelbeskrivningar, detaljer och priser finns i vårt relaterade material: autumn16-sofakompagniet-SE.pdf)

Sofacompany är en dansk möbelbutik på nätet med eget designteam och egen produktion. Vår vision är att erbjuda designmöbler av hög kvalitet till konkurrenskraftiga priser. Detta är möjligt genom ett unikt koncept, där vi utesluter alla dyra mellanhänder.

VÅR HEMSIDA - https://se.sofacompany.com