Beriksson

Ny kolsyrad yuzudryck till maten eller Gin & Yuzu

Pressmeddelande   •   Feb 01, 2017 10:07 CET

Sansus nya kolsyrade yuzudrycker finns i tre smaker

Den trendiga yuzufrukten har blivit känd för dess tydligt syrliga och milt beska smak med mjukt blommiga toner. Sansu lanserade världens första dryckesserie med yuzufrukten i centrum för två och ett halvt år sedan och nu släpper de även en serie med kolsyrade yuzudrycker. Kolsyran kompletterar och förstärker den syrliga yuzusmaken ytterligare och gör den till en perfekt partner till maten. Men den mjuka beskan gör också att den blir god att blanda i gin, som ingrediens istället för tonic. Vill du göra en Gin & Yuzu med smakperfektion, så använder du yuzudrycken med gurksmak, skär en gurkstav och krydda cocktailen lätt med rosépeppar och rosmarin. Den naturella kolsyrade yuzudrycken passar bra till både gin- och vodka-cocktails medan yuzu/ingefära passar som bäst tillsammans med whisky. Alla dryckerna är givetvis goda att njuta av som de är med is, citruszest och lite basilika eller grapefruktsmynta. För fler yuzu-cocktailrecept, se beriksson.se, klicka på varumärken och Sansu Yuzu.

Yuzudryckerna finns även utan kolsyra och då i smakerna naturell, yuzu/hallon, yuzu/päron och yuzu/pink guava. En flaska innehåller 25 cl och kostar ca 30 kr i välsorterade butiker.

*Yuzufrukten är en rund gul citrus som växer i Korea och Japan. Frukten har haft en upphöjd status i Japan och Korea i över 1200 år delvis på grund av det rikliga innehållet av vitaminer och flavonoider. Frukten innehåller tre gånger mer C-vitamin än en apelsin och innehåller rikligt med med flavonoider, vilket är en antioxidant. Den begränsade tillgången till frukten gör att frukten har ett högt pris. Yuzun har i Japan och Korea länge använts i exempelvis te, bakverk och drycker.

Läs mer här. Finn dina pressbilder genom att klicka här. Lista på återförsäljare finner du här. Du finner våra tidigare pressmeddelanden här. Har du frågor får du gärna mejla mig. eller ring mig på tel: +46703883534.

Beriksson är ett västsvenskt familjeföretag med säte i Trollhättan. Vi importerar och distribuerar gourmetprodukter från Italien, Frankrike, Ecuador, Schweiz, England och Vietnam och vi distribuerar även lokala svenska produkter. Vi levererar noga utvalda gourmetprodukter från områden där de mest delikata råvarorna odlas och kunskapen att förädla dem är stor.