The Concept Factory AB

Ny kommunikationsbyrå växer både i Malmö och Helsingborg

Pressmeddelande   •   Dec 14, 2009 13:00 CET

Injectum och The Concept Factory satsar tillsammans på internationella kunder

Kommunikationsbyråerna Injectum och The Concept Factory går samman och bildar en av Sydsveriges största kommunikationsbyråer. Under namnet The Concept Factory enas de båda byråerna som därmed stärker sin position och strategiska kompetens samt ackumulerade erfarenhet inom såväl traditionella som nya digitala media. Med kontor både i Malmö och i Helsingborg får byrån nära till sina internationella uppdragsgivare, varav många återfinns i Sydvästsverige.

Från och med årsskiftet 2010 går Helsingborgsbaserade kommunikationsbyrån Injectum samman med The Concept Factory i Malmö och förstärker byråns position i västra Skåne och Göteborgsregionen.

-Genom samgåendet med Injectum tillförs The Concept Factory ytterligare värdefull strategisk kompetens och erfarenhet. För Injectums del har vår kunskap inom digital kommunikation och sociala medier varit en stark bidragande anledning till samgåendet. Tillsammans blir vi nu en mer intressant samarbetspartner för de internationella företag som är verksamma i Sverige, och som prioriterar sin marknadskommunikation, säger Joachim Lindgren, VD på The Concept Factory.

The Concept Factory grundades i Malmö 1995. Byrån som har 17 medarbetare arbetar med många internationella uppdragsgivare såsom Sony Ericsson, Tetra Pak, Novo Nordisk och Consafe Logistics. Injectum startade i Helsingborg 2003 och har efter höstens samgående med Wendelbo & Co åtta medarbetare. Bland kunderna finns bland annat SCA Hygiene Products/Tork, Perstorp och Nederman.

-Det känns extra positivt att vi med samgåendet satsar både i Malmö och i Helsingborg. Vi ser en tillväxtpotential i regionen och har sedan en längre tid tillbaka uppdragsgivare även i Göteborg. Därmed kan vi garantera dem fortsatt hög servicegrad genom vår geografiska närhet, menar Katarina Falck, som är VD för Injectum.

Joachim Lindgren blir VD för den nya byrån The Concept Factory. Med en budgeterad omsättning på 25 miljoner kronor för 2010 och totalt 25 anställda placerar sig The Concept Factory efter fusionen bland sydvästra Sveriges största kommunikationsbyråer.

För frågor kontakta:

Joachim Lindgren, VD The Concept Factory