Bluegarden AB

Ny koncernchef för Multidata-Bluegarden

Pressmeddelande  •  2012-04-02 07:45 CEST

Den 1 april 2012 tillträder Jørgen Klejnstrup posten som ny koncernchef för Multidata Holding A/S. Samtidigt går Helge Kaltoft, 63, i pension efter nio år som koncernchef.

Från och med nu kommer ledningen för Multidata Holding A/S bestå av Jörgen Klejnstrup och Per Hviid, COO.

Jørgen Klejnstrup är 59 år och har arbetat i Danske Bank-koncernen i 39 år. Han har lång erfarenhet från olika poster såväl i Danmark som utomlands. Senast har han arbetat 5 år i Danica Pension, varav de senaste året som tillförordnad VD.

Bluegarden är en del av Multidata-Bluegardenkoncernen, Skandinaviens ledande leverantör av löne-, HR och outsourcing-tjänster. Bluegarden erbjuder helhetslösningar av personalprocesser som förenklar och effektiviserar HR- och löneadministration.Totalt har företaget drygt 600 medarbetare i Sverige, Norge och Danmark. Cirka 20 procent av Skandinaviens alla löntagare får sin lön via Multidata-Bluegarden.

You haven't completed the steps for your Hosted Newsroom