TeleComputing Sweden AB

Ny koncernchef i TeleComputing

Pressmeddelande   •   Dec 09, 2003 09:54 CET

Styrelsen i TeleComputing ASA har i dag anställt Svein Stavelin som koncernchef i TeleComputing. Stavelin tillträder preliminärt tjänsten direkt efter årsskiftet. Tillförordnad koncernchef, Svein Hov Skjelle, kommer samtidigt att återgå till sin tidigare funktion som finansdirektör, CFO.

Svein Stavelin (46) har stor erfarenhet av toppjobb inom IT-branschen, bland annat som koncernchef i Avenir ASA och Ementor ASA. Han kommer närmast från arbetet som koncernchef i det nordiska konsultföretaget Creuna A/S, där han också är grundare och delägare. Stavelin kommer att kvartså som styrelseledamot i Creuna, men lämnar i övrigt den operativa verksamheten i bolaget. Stavelin är civilingenjör och civilekonom.

”Vi är glada för att få ombord en ledare av Svein Stavelins kaliber. Stavelin har erfarenhet från tillväxtbolag och internationell verksamhet och han kommer att bidra med en ny dimension i ledningen av TeleComputing,” säger styrelseordförande Jan Engebretsen.

”Jag glädjer mig över att ha fått detta arbete i ett så spännande företag. TeleComputing är det ledande nordiska företaget inom centraliserad IT-drift för små och medelstora företag. Företagets starka ekonomi som utgångspunkt i kombination med en stark marknadsposition är en utmärkt plattform för fortsatt tillväxt,” säger Svein Stavelin i en kommentar.

För mer information kontakta:
Jan Engebretsen, styrelseordförande, tel: +47 – 90 12 34 70
Svein Stavelin, tillträdande vd, +47 – 90 06 43 61

TeleComputing
TeleComputing levererar lösningar för effektiv, centraliserad IT-drift med stöd för att användarna enkelt och säkert får tillgång till information oavsett tid, plats eller utrustning till en förutsägbar kostnad. TeleComputing är marknadsledande inom området centraliserade driftstjänster för Windowsbaserade programvaror. Över 400 olika programvaror är testade och verifierade i vår egen driftsmiljö och idag hanterar TeleComputing driften för ca 400 företagskunder och 12 000 användare i Norden. TeleComputing ASA etablerades i Norge 1997 och är sedan 2000 noterat på Oslo-börsen. Företaget som verkar på den nordiska marknaden har 200 anställda varav ca 100 medarbetare i det svenska bolaget. TeleComputing Sverige AB har kontor i Stockholm, Göteborg, Sundsvall och Östersund. Bland våra kunder finns Microsoft, Previa, OM, Drott, Sandrews Metronome, Kvalita, Kungsleden, kommuner och landsting.