Kooperativa Förbundet, KF

Ny koncernsäkerhetschef för KF

Pressmeddelande   •   Nov 01, 2010 09:03 CET

Ola Jörgensen har utsetts till koncernsäkerhetschef för KF-koncernen.

- KF och Coop har byggt upp ett systematiskt och strukturerat säkerhetsarbete, inte minst med fokus på att minska antalet butiksrån. Ola Jörgensen har varit starkt bidragande och kommer att, tillsammans med sina medarbetare, utveckla säkerhetsarbetet ytterligare, säger Johnny Capor, ekonomi- och finansdirektör för KF-koncernen.

Antalet rån mot Coopbutiker uppgår hittills i år till 19, att jämföra med 38 för motsvarande period i fjol. Antalet butiksrån minskade även under 2009, jämfört med 2008.

- Risken att bli rånad är ett stort arbetsmiljöproblem inom handeln. Vi vill och är skyldiga att göra allt som står i vår makt för att våra medarbetare ska känna sig säkra och trygga på sina arbetsplatser, säger Ola Jörgensen.

Ola Jörgensen har varit tillförordnad koncernsäkerhetschef för KF sedan 1 maj. Han har arbetat inom KF sedan 2008, bland annat som säkerhetschef för stormarknader och Coop Logistik. Dessförinnan har Ola bland annat arbetat som polis och som koordinator för brottsförebyggande arbete inom Stockholms stad.

För mer information kontakta:
KFs och Coops pressjour, tel. 08-743 23 33
Kooperativa Förbundet (KF) är förbund för landets konsumentföreningar och en detaljhandelskoncern med Coop som kärnverksamhet. I koncernen ingår även en rad andra starka varumärken inom bland annat media, fastigheter och finansverksamhet. Se även www.kf.se