KomJobb

Ny kostnadsfri platsannonssajt för jobb inom kommunikationsbranschen

Pressmeddelande   •   Aug 09, 2013 15:37 CEST

KomJobb.se har startats med en vision:

"Att bli Sveriges största platsannonssajt för lediga jobb inom kommunikation och marknadsföring"

Det är en vision som för oss betyder att lista lediga och relevanta jobb för Sveriges kommunikatörer, samt att erbjuda marknadsavdelningar, reklambyråer, PR-byråer, SEO och PPC byråer, mediabyråer m.fl. en möjlighet att platsannonsera kostnadsfritt i en brusfri och avskalad miljö. Vi vill också bidra till studenters nätverk och möjlighet till jobb och har därför valt att ha en platsannonskategori för praktikplatser.

Grunden till KomJobb lades redan 2010 då vi från flera håll i kommunikationsbranschen fick höra att det inte fanns någon bra samlingsplats för lediga jobb inom kommunikation och marknadsföring. De stora jobbsajterna listade alla sorters jobb mellan himmel och jord, och de små nischade sajterna var främst rekryteringsbolagens egna sajter.

Att jobba med kommunikation är för oss att påverka och idag kan vi påverka på så otroligt många sätt och därmed har också en mängd nya arbetsroller och arbetsbeskrivningar skapats och nu är behovet av en mötesplats för företag som behöver rekrytera någon som kan hjälpa dom att påverka genom dessa kanaler och medium stort.

Besök oss idag och lägg upp era lediga jobb genast!

Besök vår hemsida: www.KomJobb.se

Följ oss gärna här:

KomJobb.se på Facebook

KomJobb.se på Twitter

hej@komjobb.se

KomJobb.se - Lediga Jobb Inom Kommunikation, Marknadsföring, Media, PR & Reklam.

Vi vill vara Sveriges bästa plats för lediga jobb inom kommunikation, påverkan och marknadsföring. Det gör vi genom att ha en brusfri hemsida med fokus på jobbannonser och praktikplatsannonser. En sådan har saknats och efterfrågats både från Sveriges kommunikatörer och företagen som anställer dessa.

Företag som direktrekryterar till sig själva platsannonserar helt kostnadsfritt vilket gör oss till det självklara valet för kommunikationsbranschen när de söker ny kompetens.

Dessutom har företag möjlighet att annonsera ut praktikplatser vilket bidrar till studerandes nätverk och möjlighet till jobb, samt för företagen att smidigt hitta passande personal.

Rekryterings -och bemanningsföretag är givetvis också välkomna att annonsera hos oss.

Via sociala medier får vi stor räckvidd och företag kan välja att publicera sina platsannonser även där.

Besök vår hemsida: www.KomJobb.se

Följ oss gärna här: