Mediababe

Ny krönikör hos Driftig.nu, mediecoachen Jacqueline Kothbauer

Pressmeddelande   •   Feb 09, 2011 08:04 CET

Det personliga varumärket är ett populärt ämne, men få vet vad det innebär. Det vill entreprenörsnätverket Driftig.nu ändra på. Därför har Jacqueline Kothbauer, mediecoach och expert på att bygga personliga varumärken med hjälp av media engagerats.

Ny krönika varje onsdag Jacqueline Kothbauer är mediecoach och presenterar i boken ”Mediababe – nio steg till framgång” en metod för att bygga ett starkt personligt varumärke med hjälp av media:

- Jag vill skingra molnen kring ett luddigt begrepp. Ett personligt varumärke hjälper dig att snabbt och enkelt bli igenkänd. Det har stort värde för den som vill ha ett nytt jobb eller få nya kunder. Det beror på att vi människor försöker minska risken att begå misstag när vi anställer eller väljer en ny leverantör, säger Jacqueline Kothbauer.

Fem enkla frågor avslöjar ditt personliga varumärke Det är inte krångligt och svaren på frågorna i den första krönikan ger en beskrivning av ditt personliga varumärke.

Jacqueline Kothbauer är mediecoach, föreläsare och författare till boken "Mediababe - nio steg till framgång med hjälp av media". Tidigare reporter vid Dagens Industri och grundare av tjejcommunityn Marianova.

För information:

Jacqueline Kothbauer, telnr 0709-620 699, e-post jacqueline@mediababe.se

Elise Ekelöf, Beautiful business AB, telnr: 031-780 32 15, e-post elise@driftig.nu