Spendrups Bryggeri AB

Ny lansering från Spendrups: Premiär för JINX - den första färdigblandade drinken med fruktjuice

Pressmeddelande   •   Apr 01, 2009 10:45 CEST

Lagom till våren gör den nya färdigblandade drinken JINX sitt inträde på restaurangscenen. Med sitt fruktiga innehåll och sin levande design är JINX det perfekta valet för den medvetna och moderna konsumenten.

JINX är den första färdigblandade drinken för den svenska restaurangmarknaden som smaksatts med fruktjuice, vilket ger den en fruktig, rund och frisk smak. En perfekt drink för den moderna konsumenten som blir alltmer medveten om innehåll och design.

- Konsumenter efterfrågar färdigblandade färgglada drinkar med goda smaker. Det här är också produkter som man dricker för att synas, för att visa vem man är eller kanske vill vara och Jinx är verkligen något att synas med, säger Mats Liedholm, marknadsdirektör på Spendrups.

I JINX mixas traditionella svenska smaker med internationell twist. Totalt lanseras den i tre smaker: päron & lychee, apelsin & mango samt smultron & citron.

JINX finns på 33 cl engångsglas och lanseras v.14 för restaurangmarknaden. Fr o m juni kommer den att finns i Systembolagets beställningssortiment. JINX kommer att synas under olika events, aktiviteter och tävlingar på restauranger runt om i Sverige.

För ytterligare information kontakta:

Mats Liedholm, marknadsdirektör på Spendrups, 0701-82 77 13, mats.liedholm@spendrups.se

Caroline Ekman, informationsdirektör på Spendrups, 0701-82 78 30, caroline.ekman@spendrups.se

Spendrups grundades 1897. I Spendrupskoncernen ingår dotterbolagen Spendrups Vin, Gotlands Bryggeri samt Hellefors Bryggeri. Vi är även delägare i Bergstrands Kafferosteri. Från början var vi ett bryggeri, idag är vi ett dryckesföretag med ett brett sortiment. Engagemanget och passionen är lika stor nu som då. För oss är alltid hantverket och dryckesupplevelsen i fokus. Bland våra varumärken finner du Spendrups, Norrlands Guld, Mariestads, Heineken, Loka, Schweppes, Pago, El Coto, Gallo, Bergstrands Kaffe etc. Familjeföretaget Spendrups är ett svenskt och oberoende dryckesföretag som förenar starka traditioner med nytänkande. Vi är idag ca 1300 medarbetare och omsätter 2,7 MDR. www.spendrups.se