Vulkanmedia

Ny ledarskapsbok med extra krydda

Pressmeddelande   •   Jan 26, 2017 14:16 CET

Fatta svåra beslut, reda ut roller och ansvar samt sätta visioner och mål – det är vardagsmat för en chef. Många gånger är ledarskapet helt avgörande för hur verksamheten lyckas. Då kan beprövade metoder och handledarskap vara viktiga redskap.

Kokbok i ledarskap vänder sig till dig som har ett arbetsledande ansvar. Det är en handbok där varje kapitel ger dig vägledning för att kunna hantera det som är aktuellt för dagen. Den innehåller recept, ingredienser och handfasta råd inom olika områden av ledarskapet.

Helle Konga-Nielsen och Siv Olofsson har tillsammans 60 års erfarenhet av ledarskap i stora och små organisationer, med allt från 15 till 2500 medarbetare. Ett genomgående tema för Helles arbete har varit kopplingen till organisationsstruktur, effektivitet och styrning. Sivs karriär har genomsyrats av kvalitetsarbete, utveckling och förändring. Gemensam framgångsfaktor för dem bägge är det goda ledarskapet. Det här är deras första bok som de skrivit tillsammans.

Idag driver Helle och Siv företag tillsammans där deras föredrag och workshops inspirerar andra till gott ledarskap.

Boken kan beställas på Adlibris, Bokus och vulkan.se/kokbokiledarskap

Författarkontakt kokbokiledarskap@gmail.com
För mer information kontakta projektansvarig Andreas Eriksson på Vulkan (andreas.eriksson@vulkan.se

Alla bär på en berättelse - har du gett ut din?