Aktiebolaget Åkerikonsult

Ny ledning på Sveriges Åkeriföretag

Pressmeddelande   •   Apr 22, 2013 14:13 CEST

Sveriges Åkeriföretags verkställande direktör Johan Lindström har beslutat sig för att lämna organisationen efter fem år.

Under Johan Lindströms ledning har Sveriges Åkeriföretag gått från att ha varit 13 olika föreningar till att enas i en stark organisation.

-  Jag har varit med om att skapa någonting nytt, en enad organisation som jag är stolt över. Nu väntar nya, spännande utmaningar men jag är inte personen att leda den nya processen, säger Johan Lindström.

Johan Lindström efterträds av styrelseordförande Mikael Nilsson som går in som tillförordnad vd.

-  Johan har ledd ett viktigt förändringsarbete, jag förstår att han vill gå vidare efter fem extremt intensiva år. Nu när jag kliver in som tf vd får jag möjlighet att arbeta inte bara strategiskt utan också praktiskt med organisationen, det ser jag fram emot, säger Mikael Nilsson, styrelseordförande för Sveriges Åkeriföretag.

Johan arbetar sin sista dag den 19 maj.

För ytterligare information kontakta:

Johan Lindström, vd, 070 548 98 48
Mikael Nilsson, ordförande, 070 883 85 20
Erik Vilhelsson, vice ordförande, 070 985 78 10

Sveriges Åkeriföretag är åkerinäringens branschorganisation med cirka 8 000 åkeriföretag och lastbilscentraler som medlemmar. Åkerinäringen omsätter ca 100 miljarder och sysselsätter ca 60 000 personer.