Acer Sverige

Ny lineup lätta och tunna bärbara datorer med senaste generationens Intel-processorer

Pressmeddelande   •   Jun 04, 2013 14:43 CEST

• Brett utbud av skärmstorlekar, färger och konfigurationer
  • Senaste generationen Intel-processorer
  • Produktfamiljen täcker hela spektret. Från fokus på mobilitet till kraftfull underhållning

Acer lanserar idag en ny portfölj bärbara datorer bestående av underhållningsdatorn Aspire V3, uppdaterade och smalare V5-serie och den kraftfulla V7 Ultrabook. Företaget presenterade även E1-serien med alla nödvändiga funktioner för vardagligt bruk. Acers nya bärbara datorer är utrustade med fjärde generationens Intel Core-processorer och finns i en mängd olika mönster, färger och konfigurationer för att tillfredsställa olika livsstilar och behov.

Aspire V3 - Kraftfull mobil underhållning

Den uppdaterade versionen av den bärbara datorn Aspire V3 är mobil variant av en stationär underhållningsdator. Den har en 17,3-tums skärm i HD eller Full HD och har samma eleganta design som föregångaren, men nu med en "borstad" yta och färgvalen Champagne Chic och sofistikerat svart. Aspire V3 visar sin styrka när det gäller spel och underhållning med grafikprestanda baserat på GeForce GTX GT760M med 2GB GDDR5 VRAM eller NVIDIA GeForce GT750M med 4GB DDR3 VRAM. Grafiken understöds av Dolby Surround Home Theatre v4 för ett kristallklart ljud. Fjärde generationens Intel Core i7-processorer levererar imponerande prestanda och en balanserad strömförbrukning.

Aspire V5-serien - en storlek passar inte alla

Den nya Aspire V5 kommer i tre skärmstorlekar - 15,6-, 14 och 11,6 tum - för att möta olika livsstilar och prestandabehov. De två största är tillgängliga med och utan pekskärm och fullstort tangentbord med valfritt tillval av bakgrundsbelysning. 11,6-tums-modellen har ett tangentbord som motsvarar en typisk 13,3-tums för ökad komfort. Aspire V5-serien kan fås med antingen HD (1366 x 768) eller Full HD (1920 x 1080), inklusive möjligheten till matt yta för minimering av reflektioner (endast 15,6-tums modeller). Full-HD-versioner har IPS-teknik och fyra högtalare med Dolby Home Theatre. Vissa modeller har NVIDIA GeForce GT7XXM för en bättre prestanda vid spel och annan krävande multimedia. Sortimentet består av ett brett urval av den senaste generationen av Intel-processorer. V5-serien kommer i mängd olika färger med elegant metallfinish.

Färgval beror på modell: 11,6-tums modell kommer i Chili Silver eller Ice Blue. 14-tums modell finns i Cool Steel, Champagne Ice, Arctic Rose och Hot Pink. 15,6-tums modell består av Polar Black, Cool Steel, Champagne Ice och Red Blush.

V7 Ultrabooks - när prestanda primärt

Nya V7-serien har samma eleganta och kompakta design som V5-modeller, men med en silkeslen yta på undersidan. Dessutom är datorerna utrustade med ett brett spektrum av fjärde generationens processorer från Intel, upp till Core i7 med antingen NVIDIA GeForce GT 750M eller NVIDIA GeForce GT 720. Detta innebär att du kan skapa HD-filmer dubbelt så fort eller redigera bilder på halva tiden. Dessutom ger det en bättre spelupplevelse. Med V7-serien får du ut mest av Windows 8, då 10-punkts multi-touch-skärm är standard på alla modeller, i antingen HD (1366x768) eller Full HD (1920x1080). Andra nyckelfunktioner snabb solid-state-enheter, Acer Theft Shield, dubbla mikrofoner och Intels WiDi-teknik, som är standard på alla V7-modeller.

Aspire E1 - enkelt och vardaglig PC-användning

E1-serien finns i två storlekar - 15.6 och 14 tum. Den större även i matt variant för mindre reflektioner – och med HDMI-porten kan favoritfilmen visas på en större skärm. Aspire E1-modellerna är tunnare än tidigare, och har en snygg design och finns i färgerna pianosvart eller svart klarinett. Chicklet-tangentbord ger ett bekvämt skrivande och den kompakta designen gör det enkelt att ta dem med på resan.
Specifikationer finns i bifogad pdf

Tillgänglighet och pris

Aspire E1: Pris från 3 790 kronor

Aspire V5: Pris från 4 290 kronor

Aspire V7: Pris från 5 990 kronor

Aspire V3: Pris från 6 790 kronor

Samtliga i butik under juni månad.

Bilder: http://bit.ly/12qU6N9

Om Acer

Acer grundades 1976 och är ett informations- och kommunikationsteknikföretag som ägnar sig åt forskning, design, marknadsföring, försäljning och support av innovativa produkter som underlättar människors liv. Acers gröna leverantörskedja levererar miljövänliga datorer, skärmar, projektorer, servrar, surfplattor och smarttelefoner – verktyg som våra kunder behöver för att utforska gränslöst och uppleva mer. Acer är rankad trea globalt när det gäller bärbara datorer (IDC 2012) och har 8 000 anställda. Omsättningen 2012 låg på 4,7 miljarder dollar. Gå in på www.acer.com för mer information.