Philipson Söderberg AB

Ny liten fin whisky från Glenfarclas till jul.

Pressmeddelande   •   Dec 02, 2013 17:38 CET

Lagom till jul lanserar Glenfarclas en fin liten whisky. I en blå liten presentförpackning ryms 350 ml whisky av bästa sort med inslag av torkad frukt och sherry och en lätt underton av rökighet. Smaken är torr och balanserad, med en härlig sötma av sherry och en lätt karaktär av tobak. Eftersmaken är lång och mjuk. En mycket elegant whisky för 249 kr. Lanseras idag den 2 december.

Glenfarclas 12 YO är en utmärkt aperitif, och en briljant vägvisare till vilka styrkor en Speyside-whisky kan uppvisa. Uppskattad av många, icke minst av whiskyexperten Michael Jackson och den fick 89 poäng i senaste upplagan av Whisky Bible av Jim Murray. Den rönte också stora framgångar i Whisky VM anordnat av Henrik Aflodal som bästa sherryfats lagrade whisky samt att den fått ett antal internationella utmärkelser. Glenfarclas (de gröna ängarnas dal) ligger i Speyside och är det sista familjeägda destilleriet i Skottland sen det köptes av familjen Grant 1865 som ägt destilleriet sedan dess. Familjen har envist hållit fast vid en traditionell tillverkning präglad av småskalighet, kvalitet och noggrannhet.

Pris: 249 kr

Volym: 350 ml

Systembolagsnummer: 474  http://www.systembolaget.se/474 finns i 203 butiker.

Sortiment: Ordinarie sortiment

Alkoholhalt: 43%

Mer om Glenfarclas http://www.philipsonsoderberg.se/se/Varumarken/E-G/Glenfarclas/

Philipson Söderberg representerar varumärken med produkter, inom vin och sprit från hela världen. Vi strävar efter att hjälpa konsumenter till den bästa dryckesupplevelsen och hoppas kunna utgöra en källa för kunskap och inspiration. Philipson Söderberg är ett dotterbolag i den finskägda vin- och spritkoncernen Altia Corporation. www.philipsonsoderberg.se