Massolit Förlagsgrupp

Ny mangaserie av Sveriges största mangastudio!

Pressmeddelande   •   Sep 10, 2008 11:27 CEST

Följ med på ett övernaturligt mangaäventyr i tonårsvardagen, skapat av Sveriges mest kända mangastudio!

Andreas är en högstadiekille som på ytan är perfekt. Han är snygg, en duktig fotbollsspelare och har bra betyg. En drömkille helt enkelt. Men en olycka förändrar allt. På andra sidan staden bor Krille, också han en högstadiekille, men Andreas totala motsats. Krilles vardag kantas av otur och han känner sig ständigt bortgjord inför sin drömtjej. En dag på väg hem från träningen upptäcker Krille att han är förföljd. Av någon - eller något - som han inte kan fly ifrån, och som ingen annan kan se. Han inser snart att det är ett spöke, närmare bestämt Andreas. En mystisk kraft verkar tvinga dem att vara tillsammans och varken Krille eller Andreas är särskilt förtjusta i situationen. Men hur reagerar Andreas när det visar sig att en tjej i Krilles klass är spökjägare? Och tänker Krille försvara sin oönskade följeslagare?

Yokaj studio är Sveriges första och mest etablerade mangastudio. Medlemmarna har prisats i både svenska och internationella tävlingar, och får allt fler stora illustrationsuppdrag. Bland annat fick de teckna Carolina Klüft i mangastil inför friidrotts-VM 2007. Studion har tidigare utkommit med Manga skoldagbok, Yosh! Teckna manga! och Teckna lätt manga.

Huvudtecknare i Kick off! är studiomedlemmen Yosh. Hon har sina rötter i Hongkong och är uppvuxen med manga och animé (japanska serier och japansk tecknad film).

Kick-off! Av Yokaj Studio utkommer på B. Wahlströms Bokförlag i september 2008.

Läs mer på: www.yokajstudio.com/kickoff/

Tänkt för: 9-12 år

Häftad, 210 s.

Ca-pris: 72 :-

För mer information - kontakta Tiina Nevala på mejl: tiina.nevala@formapg.se eller telefon 08-728 24 14, eller Lotta Severin på mejl: lotta.severin@formapg.se, telefon 040-38 06 24 (www.formapg.se/bok)

I Forma Books ingår Damm Förlag, Ica Bokförlag och B. Wahlströms Bokförlag. Forma Books ingår i Forma Publishing Group AB som är en av marknadens ledande aktörer inom tidskrifter, böcker och tv-produktion. Forma har verksamhet i Sverige, Finland och Baltikum och ägs av börsnoterade Hakon Invest AB. För mer information besök vår hemsida http://www.formapg.se.