CeDe Group AB

Ny Marknadsdirektör för CeDe Group

Pressmeddelande   •   Okt 03, 2012 09:45 CEST

CeDe Group i Malmö har förstärkt marknadsfunktionen med Anders Barreng, anställd som Marknadsdirektör och vice VD.

Anders Barreng har en gedigen bakgrund inom maskinbranschen. Sedan 1987 har Anders arbetat inom olika företag med såväl lantbruksmaskiner som entreprenadverksamhet. De senaste 17 åren har Anders haft olika positioner inom Volvo Construction Equipment, och sedan 2009 som försäljningschef för Volvo CE Region Europa, och tillika ansvarig för samtliga Volvo CE ägda återförsäljare i Europa.

-Vi är mycket glada för att hälsa Anders Barreng välkommen till CeDe Group och är övertygade om att Anders kommer att bidra till att ytterligare stärka vår position på den globala marknaden, säger VD Göran Bredinger.

-CeDe Group har en stor marknadspotential med sina specialmaskiner och täcker ett intressant segment. Jag ser med stort engagemang fram emot att vidarutveckla CeDe Group säger Anders Barreng.

För ytterligare information:

Anders Barreng, Marknadsdirektör  CeDe Group AB, tel +46 72 550 20 01
Göran Bredinger, VD CeDe Group AB, tel +46 708 30 38 61

CeDe Group designar, utvecklar och tillverkar specialmaskiner för gruv- och anläggningsmarknaden. Bolaget som grundades 1923, omsätter ca 170 MSEK och har 65 anställda i Malmö. CeDe Group är ett tillväxtföretag och är preferred supplier till Atlas Copco och har tecknat Partnership Agreement med Volvo Construction Equipment. Läs mer på www.cede-group.se.