Vinces Media AB

Ny marknadsplats för ekologisk shopping

Pressmeddelande   •   Sep 08, 2008 12:01 CEST

ecoShopping.se - en ny marknadsplats för ekoetisk shopping lanseras i Sverige. Marknadsplatsen, som är utvecklad av Vinces Media i Göteborg, ger konsumenten möjligheten att på ett enkelt sätt göra ett bättre val.

Målet med webbsidan är en användarvänlig, enkelnavigerad marknadsplats som skall ge den mest omfattande översikten av marknadens utbud av produkter och tjänster valda utifrån tanken om ett ekologiskt hållbart samhälle. Här kan du alltid finna ett bättre alternativ utifrån miljö, etik och klimathänseende.

Enligt initiativtagaren Mikael Frickfors väcktes tanken till en ekologisk marknadsplats när han själv var på jakt efter en miljövänlig dator och visste inte var han skulle börja söka.

- Jag surfade runt och klickade mig in på mängder av sidor, men gav till slut upp. Min egen övertygelse att det måste vara mycket enklare att hitta snabbt till de mest miljövänliga varorna fick mig att dra igång ecoShopping.se, säger Mikael Frickfors.

Varje dag samlas information in manuellt som sedan publiceras på portalen. Redan nu finns mer än 8400 varor och tjänster att botanisera bland.

Webbadress: http://www.ecoshopping.se

För frågor angående ecoShopping.se:
Mikael Frickfors, marknad & försäljning, 0705-75 75 04, mikael@ecoshopping.se
Ulrika Pettersson, information, text & bild, 070 4091390, ulrika@ecoshopping.se

Vinces Media
Vinces Media är en reklambyrå med fokus på multimedia. Vi skapar skräddarsydda webbproduktioner och kampanjsidor som genomsyrar eftertänksamhet, användarvänlighet och träffsäkerhet.