SponsorPlaza AB

Ny marknadsplats ökar värdet av sponsring

Pressmeddelande   •   Maj 06, 2014 08:04 CEST

SponsorPlaza.se är en matchmaker för rättighetsinnehavare och köpare

Stockholm den 6 maj - Sponsring och eventbranschen har stadigt ökat i omsättning under de senaste åren och utgör idag den tredje största kanalen för reklamköp. Trots branschens storlek finns det idag väldigt få hjälpmedel för att hitta och utvärdera passande sponsringsbara rättigheter för köpare. Nu lanseras SponsorPlaza.se, en webbaserad marknadsplats där företag och rättighetsinnehavare kan mötas på ett nytt, effektivt och naturligt sätt.

- Det finns en uppsjö av sponsorrättigheter och för de flesta företag är det omöjligt att skaffa sig en bra överblick av de alternativ som är relevanta för verksamheten. SponsorPlaza.se gör det möjligt att enkelt hitta den perfekta rättigheten genom vår kostnadsfria tjänst, säger Erik Hjort, grundare och VD på SponsorPlaza.se.

SponsorPlaza.se är en webbaserad marknadsplats som hjälper företag att upptäcka och hitta nya sponsringsbara rättigheter utifrån deras unika behov och förutsättningar, samt en ny kanal för rättighetsinnehavare att nå ut med information om sin rättighet till en bredare målgrupp.

- Idén bakom SponsorpPlaza.se är att öka värdet av sponsring. Det finns alltför många bolag som tar sponsringsbeslut på bristfällig information vilket ofta resulterar i att det rimmar illa med bolagets strategi och värderingar. Genom vår matchmaking-tjänst skapar vi helt nya möjligheter att öka värdet på sponsorinvesteringar, fortsätter Erik Hjort.

Redan idag finns rättigheter inom både sport och kultur tillgängliga. Allt ifrån stora rättigheter som Svenska Fotbollförbundet och Hockeyallsvenskan till mindre rättigheter som Nationaldagsgaloppen eller en racingförares NASCAR satsning i USA.  Nya rättigheter och köpare ansluter löpande och i skrivande stund är det närmare ett hundratal rättigheter registrerade.

- Vi är otroligt glada över det positiva mottagandet vi fått på marknaden, både bland rättighetsinnehavare och köpare. Branschen som sådan förändras enormt mycket just nu och har en spännande framtid för sig då sponsring som kommunikationsbärare blir allt mer populärt. Det känns som branschen är mottaglig för den här typen av tjänst nu, fortsätter Erik Hjort.

För att använda tjänsten krävs en enkel registrering som är gratis. Som inloggad köpare kan du analysera rättigheternas målgrupper, räckvidd, sociala influens samt se innehåll och kostnad förknippat med ett sponsorskap.

För mer information, kontakta:

Erik Hjort, VD SponsorPlaza AB 076 -177 78 00, erik@sponsorplaza.se

www.sponsorplaza.se

SponsorPlaza är den självklara digitala plattformen och mötesplatsen för sponsorköpare och rättighetsinnehavare. En teknisk plattform som gör det möjligt för sponsorer att på ett enkelt sätt upptäcka, hantera och utvärdera sponsringsbara möjligheter. SponsorPlaza kopplar ihop varumärken med målgrupper på ett enkelt, roligt och smartare sätt än någonsin tidigare.